
Štítek: vodík



Toyota věří vodíku, sériové auto v roce 2015
Po celém světě se ve všech pádech skloňují slova „elektromobil“ nebo „hybrid“. V 90. letech populární vodíkové automobily však zůstávají stranou zájmu. Dostat automobilový svět z „vodíkové deziluze“ chce japonská Toyota, která na letošním autosalonu Tokyo Motor Show představí první sériový vodíkový osobní automobil.


Aston Martin Rapide S – auto na vodík míří na Nürburgring
Už příští měsíc se značka Aston Martin pokusí zapsat do historie díky své účasti v 41. ročníku závodu ADAC Zurich 24 hodin Nürburgring. A to díky svému novému čtyřmístnému hybridnímu sporťáku na vodík.


Továrnu BMW pohánějí vozíky na palivové články
A vodík dnes ještě jednou. Už víme, že Toyota v auta na vodík stále věří. Bez zajímavosti proto není ani zpráva z továrny BMW v USA, konkrétně ve městě se skvělým názvem Spartanburg. Továrna zaměstnávající 7000 lidí provozuje totiž také flotilu 230 zařízení pro manipulaci s materiálem, která využívají vodíkové palivové články.

Toyota v auta na vodík stále věří
Automobilka Toyota se jako první velká automobilka připojila k iniciativě London Hydrogen Partnership. Ta vznikla v roce 2002 a má za cíl vytvořit síť rozvoj vodíkové infrastruktury a dopravy v hlavním městě Velké Británie.

Evropa plánuje silný a udržitelný automobilový průmysl
Evropská komise nedávno předložila akční plán CARS 2020. Má posílit konkurenceschopnost a udržitelnost evropského automobilového průmyslu do roku 2020. Toto odvětví zahrnuje 12 milionů pracovních míst a tím má podstatný vliv na hospodářství EU.

Šéf Volkswagenu: auta na vodík nejsou ekonomicky schůdná
Volkswagen jednoznačně kráčí ke svému cíli: být do roku 2018 největší světovou automobilkou. Auta na vodík k takovému cíli zjevně nevedou. Martin Winterkorn, šéf koncernu, podle Automotive News aktuálně řekl, že vodíková auta nejsou ekonomicky schůdná.

FCEV
FCEV je zkratka pro “Fuel Cell Electric Vehicle”, tedy elektrické auto s palivovými články. Používá se především v USA k označení aut na vodík, které ke svému pohonu využívají místo baterií vodíkové palivové články. V letech 2009-2012 probíhal intenzivní vývoj těchto vozů, od roku 2013 se postupně dostávají na trh.

VIDEO: vodíkový bezpilotní letoun Boeing Phantom Eye
Phantom Eye, vodíkový bezpilotní letoun společnosti Boeing, se už podruhé vznesl z letecké výzkumné základny NASA. Provedl úspěšný 66minutový let při kterém dosáhl výšky 2,4 km. V budoucnu by měl dokázat vydržet ve vzduchu nepřetržitě až čtyři dny.


Americké ministerstvo energetiky zkouší auta Toyota na vodík
Americké ministerstvo energetiky (DOE), konkrétně Národní laboratoř obnovitelných zdrojů energie (NREL), získala aktuálně k testování čtyři auta na vodík značky Toyota. Cílem je posílit znalosti v oblasti pohonu na vodík, vodíkové infrastruktury, výroby vodíku a výkonnosti tohoto typu aut.

Daimler, Nissan, Ford – auta na vodík společně
Je to jen pár dnů, co jsme psali o užší spolupráci BMW a Toyota v oblasti vodíku a elektromobilů. Konkurence na sebe nenechala dlouho čekat. Stejný záměr ohlásily také automobilky Daimler, Ford a Renault–Nissan. První auta na vodík mají vyjet v roce 2017.