
Solární dobíjecí stanice Honda
Společnost Honda prezentuje svou snahu usnadnit přechod z fosilních paliv k alternativním palivům a odhalila své plány na vybudování zkušebních solárních dobíjecích stanic pro veřejnost.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda
Společnost Honda prezentuje svou snahu usnadnit přechod z fosilních paliv k alternativním palivům a odhalila své plány na vybudování zkušebních solárních dobíjecích stanic pro veřejnost.
Po úspěšných testech autobusů s vodíkovým pohonem v posledních několika letech byla v úterý v Londýně zavedena pravidelná linka tohoto ekologického autobusu na frekventované turistické trase RV1.
Hlavní překážkou bránící v rozvoji aut na vodík je dnes cena. Vodíkové palivové články jsou extrémně drahé. Americká automobilka General Motors to chce do pěti let změnit. Chystá se snížit jejich ceny až o 75%.
Lokálně bezemisní elektromobily jsou podstatnou součástí strategie značky Mercedes-Benz. Stuttgartská automobilka to dokazuje třemi osobními elektrickými auty, která jsou již v současné době vyráběna v sériových podmínkách a jezdí už i v běžném provozu: nová třída A E-CELL, třída B F-CELL a dodávka Vito E-Cell.
V Číně byl představen první vlak pro rychlodrážní tramvaj využívající pohonu na palivové články. Je výsledkem spolupráce soukromé společnosti zabývající se vývojem elektromotorů a univerzitních výzkumníků.
Hyundai chce první auta na vodík, resp. vodíkové palivové články, představit v roce 2012 také ve Spojených státech. Automobilka zároveň naznačila, že nepůjde pouze o testování, mohla by se v omezeném množství prodávat.
Volvo tvrdí, že vyvíja palivový článok, ktorý dokáže z kvapalného paliva, ako napríklad benzínu, zúžitkovať vodík a v palivovom článku premeniť na elektrickú energiu. Toto zariadenie chce montovať do elektromobilov namiesto tradičného spaľovacieho extendéra.
George Hansen, riaditeľ automobilového giganta General Motors v interview pre Autocar otvorene hovoril o plánoch jeho automobilky. Je presvedčený, že o 15 rokov sa zníži cena vodíkového auta na hodnotu porovnateľnú s hybridom, či E-REV.
Itálie se možná stane jednou z prvních zemí v Evropě, kde se masivněji rozšíří vodíkové čerpací stanice. Ostatně, nedávno tam byla otevřena první vodíková elektrárna. Problém je, že v celé Evropě je dnes asi desítka aut na vodík a nevypadá to, že by se v dohledné době měl tento počet zvyšovat.
Toyota s auty na vodík experimentuje už pěkných pár let. Naproti tomu americká společnost SunHydro je jednou z prvních, která buduje soukromý řetězec vodíkových čerpacích stanic. Společně nyní v americkém státu Connecticut otestují deset upravených modelů Toyota Highlander FCHV-adv s pohonem na vodík.
Volkswagen vyslal na test své první auto na vodík, upravený Volkswagen Jetta. Společně s ním náročnou trasu absolvoval i model vybavený TDI motorem využívajícím superčisté syntetické dieselové palivo SunFuel.
Bezpilotní letadla neboli tzv. UAV představují v současné době jednu z nejvyspělejších vojenských technologií. Americká armáda je čím dál tím častěji využívá v Afghanistánu, Iráku a na dalších bojištích. Boeing vyvinul novou generaci UAV nazvanou Phantom Eye, která létá na vodík.
Nejoptimističtější automobilky jako Kia a Toyota chtějí mít první auta na vodík na trhu už za pět let. Ačkoliv v dnešní době to vypadá jako utopie, obě k tomu mají dobře nakročeno. Toyota aktuálně začala na vývoji palivových článků úzce spolupracovat s Diamlerem.
Kia sa chce stať jedným z popredných výrobcov áut na palivové články. Sama tvrdí, že chce predať až 10 000 vodíkových áut za nasledovných 5 rokov.