Nový hybridní autobus

Americké společnosti UQM Technologies a Mobile Energy Solutions vyvinuly nový autobus poháněný hybridním pohonem. Základ jeho pohonného ústrojí tvoří 150 kW elektromotor od UQM, další energii pro baterie mohou dodat vodíkové palivové články, případně konvenční motory. Celý autobus byl od základu navržen pro alternativní paliva, je tedy vysoce aerodynamický a využívá velké množství kompozitních materiálů. Uveze až 37 lidí na vzdálenost více než 375 km.

Indie chce vlastní vodíková auta

Vodík patří v současné době mezi jedny z nejdiskutovanějších typů alternativních pohonů. Zatím nejsou zcela jasné jeho přínosy pro životní prostředí, protože produkce vodíku je sama o sobě nákladná a zatěžujucí. Přesto indická vláda ohlásila, že do roku 2020 chce v zemi vybudovat rozsáhlou vodíkovou infrastrukturu.

Evropský parlament chce jezdit na vodík

Evropský parlament nedávno odhlasoval novou deklaraci v oblasti energetiky. Nový plán počítá s vyšším využíváním a začátek budování celoevropské . Velká expanze vodíku se má uskutečnit do roku 2025. Chystá se také zvýšení energetické účinnosti o 20% a snížení emisí skleníkových plynů o 30%. Do roku 2020 má být 33% elektřiny a 25% jiné energie produkováno vyhradně pomocí obnovitelných zdrojů.

BMW Hydrogen 7 v Británii

se snaží tlačit svůj vodíkový pohon kde se dá. Zatím pomalu, ale přece. Aktuálně odlifrovala automobilka z  do Británie osm kousků svého technologického skvostu jménem BMW Hydrogen 7 jezdícího na kapalný . Ten se kupříkladu v Německu čepuje cirka ve třech . Kdo ví, jestli v Británii mají alespoň nějaké (mají, v tiskové zprávě se píše, že jedna byla speciálně kvůli téhle akci vybudována ve Wembley). Každopádně je to pěkná reklama – nové bavoráky se předvedou na spoustě akcí pro veřejnost, motoristické nadšence i novináře a udělají tak BMW velkou promo službu.

ECObus – Pojízdná učebna na vodík

Společnost ECOtality zabývající se vývojem „zelených technologií“ představila ECObus. poháněný autobus by měl lidem přiblížit možnosti a výhody vodíkového pohonu. Je uzpůsoben jako učebna s kapacitou 31 míst. Energii obstarávají 3 moduly HyPM 65 s celkovým výkonem 180 kW (241 hp). ECObus je ale hybridní. Dalším zdrojem energie jsou 720V ultrakondenzátory, které se zapojují pouze pokud je třeba vyvinout dočasný vyšší výkon, maximálně 350 kW (469 koní). 45 kg vodíku stlačeného v nádrži pod tlakem 350 bar dovolí autobusu uhánět rychlostí 90 km/h po dobu 4 hodin. Pakliže autobus nejede na plný výkon, vydrží ještě o 2 – 4 hodiny déle.

BUSportal: Vodíková plnící stanice v Berlíně

HyFLEET:CUTE Total představil svou poslední technologickou novinku na vodíkové plnicí stanici v Berlíně. Vodík je vyráběn přímo v plnicí stanici z LPG a vody. Stanice nyní generuje vodík přímo na místě pomocí LPG (Liquefied Petroleum Gas) měniče, který je zde instalován. LPG měnič je první svého druhu v Evropě.
Další novinkou na stanici TOTALu je použití stacionárních palivových článků k produkci tepla a elektřiny pro stanici. Odpary z uloženého kapalného vodíku používaného také pro plnění busů slouží jako palivo dvou stacionárních palivových článků. Výkon je okolo 5KW/h.

Ekologická taxi pro New York

Zanedlouho začne New York International Automobile Show 2007, tedy newyorský autosalon, na kterém se kromě mnoha jiných zajímavých novinek představí projekt Taxi 07. Ten zahrnuje ekologické taxíky poháněné různými alternativními palivy. Například to bude od společnosti Hybrid Technologies poháněné lithium-iontovými bateriemi s nulovými emisemi nebo vodíkem poháněné taxi Crown Victoria s maximální rychlostí 260 km/h a výkonem 1000 koní.

BMW spouští vodíkovou čerpací stanici v Kalifornii

Dosud jediné luxusní na trhu je BMW Hydrogen 7. Není proto divu, že BMW podporuje rozvoj infrastruktury potřebné k čerpání paliva do na vodík. Jednu takovou nedávno otevřeli na University of California v Irvine a BMW bylo u toho. Záměr je součástí širší strategie BMW nazvané CleanEnergy, kdy automobilka hodlá prosadit vodíkovou infrastrukturu v celých Spojených státech. Něco takového je samozřejmě ještě mnoho desítek let daleko.