Automobilky Toyota a Honda pracují na systému mobilní elektrárny. Jde o generátor zahrnující autobus na palivové články umožňující přepravovat velké množství vodíku, přenosná zařízení pro externí napájení a přenosné baterie.
Zrychlení 0-100 km/h během 2,2 sekundy a maximálka 356 km/h. Zní to jako další elektrický supersport, ale Hyperion XP-1 se vymyká. Má totiž jezdit na vodík!
Společnost Sunfire, kde má ČEZ investiční podíl, je jedním ze čtyř zakladatelů společného podniku Norsk e-Fuel. Ten chce letecký benzín nahradit vodíkovým palivem.
Koncem letošního roku by měl být uveden do provozu první ukázkový projekt stacionárního zdroje energie firem Daimler a Rolls-Royce s využitím modulů palivových článků pocházejících z automobilové výroby ve Friedrichshafenu.
Vídeň začala testovat první vodíkový autobus. V provozu bude na severu města každý den do 12. června. Test je součástí příprav zakázky na desítku vozidel. Vídeň navíc poptá i 72 elektrobusů.
Česká vláda na svém zasedání 27.4.2020 schválila aktualizaci Národního akčního plánu čisté mobility. Je na ní dobře vidět, že jde jen o cár papíru zcela odtržený od reality.
Daimler, resp. značka Mercedes-Benz, oficiálně ohlásila konec vývoje osobních aut poháněných vodíkovými palivovými články. Oficiálním důvodem jsou příliš vysoké náklady.