
Štítek: vodíková ekonomika







Čína nakoupila 333 autobusů na vodík
Zatímco do Evropy nedávno dorazilo prvních pět aut na vodík Toyota Mirai, v Číně na to jdou trochu ve větším. Menší města Fo-šan a Jün-fu si aktuálně objednala 300 vodíkových autobusů.

Německo přizvalo Čechy k rozvoji vodíkových technologií
Česká republika a Německo navázaly oficiální spolupráci v oboru vodíkových technologií a palivových článků. Jde o významný krok pro české výzkumné instituce i průmysl, jimž přinese přístup k pokročilým technologiím, spolupráci s německými firmami i investice z německého Národního inovačního programu.

V Německu otevřena první dálniční vodíková pumpa
Toyota Mirai je první sériově vyráběné vodíkové auto. Ačkoliv Německo nedávno ustoupilo od plánu na 1 milion elektrických aut do roku 2020, vodíková ekonomika tam pořád ještě má šanci.




MoRE Zero: Palivové články jako prodlužovač dojezdu
Švédská technologická firma PowerCell, dceřiná společnost Vovo Group, získala od švédské energetické agentury grant na dokončení vývoje pokročilých vodíkových palivových článků v rámci programu MoRE Zero. Kompaktní palivové články a nově vyvinuté příslušenství poslouží jako prodlužovač dojezdu („range extender“).

Mediální kampaň za vodíkovou budoucnost se rozjíždí
Velkým propagátorem vodíkového pohonu je japonská automobilka Toyota. Již v příštím roce vstoupí do prodeje první sériový vodíkový automobil Toyota FCV (Mirai). Marketingové oddělení Toyoty nelení a spouští gigantickou mediální kampaň.
