
VIDEO: GreenGT LMP H2 – experimentální vodíkový závoďák
Legendární závod 24 hodin Le Mans 2012 přivítá ve svých řadách ojedinělou novinku. Jde experimentální závodní auto GreenGT LMP H2. Jezdí na vodík.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda
Legendární závod 24 hodin Le Mans 2012 přivítá ve svých řadách ojedinělou novinku. Jde experimentální závodní auto GreenGT LMP H2. Jezdí na vodík.
Společnost Honda se stala novým členem mezinárodního programu Clean Energy Partnership (CEP) s úmyslem podpořit využivání vodíku v silniční dopravě v Evropě. CEP je společný projekt výrobců automobilů, energetických společností a německé vlády, zacílený na bezemisní dopravu vozidel vybavených vodíkovými palivovými články.
Honda postaví v prefektuře Saitama vodíkovou stanici, která bude vodík vyrábět s pomocí slunce. Zároveň představí novou verzi vodíkového auta FCX Clarity vybavenou elektrickou zásuvkou. Auto tak bude sloužit jako malá elektrárna.
dAlH2Orean není jen tak ledajaké auto. Za prvé, více než o auto jde o autíčko na dálkové ovládání. To ale není to nejpozoruhodnější. Výjimečné je tím, že jako palivo slouží kousky plechovek, třeba od piva.
Korejský automobilový gigant Kia podepsal minulý týden mezinárodní dohodu o spolupráci Clean Energy Partnership (CEP), s cílem podpořit vývoj automobilů využívajících pro svůj pohon vodíkové palivové články.
Daimler je přední evropskou automobilkou, která se zaměřila na vývoj palivových článků a aut na vodík. Spolu s Toyotou, Hondou, GM a Hyundai jde o světového lídra v této oblasti. Podle šéfa divize future mobility Daimleru Herberta Kohlera budou v roce 2015 stát auta na vodík stejně jako ta hybridní.
Po úspěšných testech autobusů s vodíkovým pohonem v posledních několika letech byla v úterý v Londýně zavedena pravidelná linka tohoto ekologického autobusu na frekventované turistické trase RV1.
Hlavní překážkou bránící v rozvoji aut na vodík je dnes cena. Vodíkové palivové články jsou extrémně drahé. Americká automobilka General Motors to chce do pěti let změnit. Chystá se snížit jejich ceny až o 75%.
V Číně byl představen první vlak pro rychlodrážní tramvaj využívající pohonu na palivové články. Je výsledkem spolupráce soukromé společnosti zabývající se vývojem elektromotorů a univerzitních výzkumníků.
Hyundai chce první auta na vodík, resp. vodíkové palivové články, představit v roce 2012 také ve Spojených státech. Automobilka zároveň naznačila, že nepůjde pouze o testování, mohla by se v omezeném množství prodávat.
George Hansen, riaditeľ automobilového giganta General Motors v interview pre Autocar otvorene hovoril o plánoch jeho automobilky. Je presvedčený, že o 15 rokov sa zníži cena vodíkového auta na hodnotu porovnateľnú s hybridom, či E-REV.
Volkswagen vyslal na test své první auto na vodík, upravený Volkswagen Jetta. Společně s ním náročnou trasu absolvoval i model vybavený TDI motorem využívajícím superčisté syntetické dieselové palivo SunFuel.
Kia sa chce stať jedným z popredných výrobcov áut na palivové články. Sama tvrdí, že chce predať až 10 000 vodíkových áut za nasledovných 5 rokov.
První komplexní vodíková infrastruktura ve Spojených státech vyroste ve státu Havaj. Ten se v poslední době maximálně snaží oprostit od závislosti na fosilních palivech a naopak se zaměřit na obnovitelné zdroje.