Volkswagen Golf TwinDrive

Volkswagen Golf TwinDrive – konkurence pro Chevy Volt?

Podle informací magazínu Motor Trend chystá německá automobilka Volkswagen na rok 2011 novou verzi Golfu. Půjde o Volkswagen Golf TwinDrive, plug-in hybrid, který by mohl dost dobře posloužit jako hlavní konkurence pro Chevy Volt. Aktuální prototyp je údajně vybaven dieselovým motorem, nicméně produkční verze už bude obsahovat benzinový motor. Pouze na baterie má nový Golf ujet až 50 km. Řešení nového hybridu od Volkswagenu bude odlišné než v případě Chevy Voltu, kde je benzinový motor využit čistě jako generátor. Jak už název napovídá, Volkswagen Golf TwinDrive může jet buďto na baterie, nebo právě na benzinový motor. Elektromotor rozjede hybrid zhruba na 50 km/h a pak teprve naskočí benzin. V oblastech, kde chcete jezdit pouze na baterie je možné zapnout tzv. „e-mode“, který benzinový motor kompletně vypne. Jako baterie poslouží li-ion značky Sanyo, které jsou umístěny naspodu kufru.

Volkswagen Golf TwinDrive

Škoda vyrobí malý vůz pro Indii

Škodovka sice svým Superbem vstoupila mezi „elitní“ značky koncernu Volkswagen, ale současné trendy velí jinak. Úplně opačným směrem – k malým městským autíčkům. Volkswagen představil už dříve svůj koncept Up! a o tom, že by se mohl vyrábět v našich továrnách se také spekulovalo. nyní přínašejí velice zajímavé informace o dalších plánech automobilky Škoda. „O škodovce menší než fabia se už letos v lednu na Autosalonu v Dillí zmínil Thomas Kuehl, ředitel společnosti Škoda Auto India. Tehdy řekl, že Škoda Auto připravuje projekt malého auta, které se bude do dvou let vyrábět v Indii. Odtud má mířit jak na indický, tak na okolní trhy, kde se zatím jiné škodovky neprodávají,“ píše se v článku. Podle německého magazínu Autobild bude nejmenší a nejlevnější pro Indii, konkurent Tata Nano, postavena právě na konceptu Volkswagen Up! a cena se bude pohybovat kolem 130 000 až 230 000 Kč. Jinými slovy je vidět, že na Západě skutečně levné auto vyrobit nelze. Na druhou stranu, i vybavení malé škodovky má být odpovídající, stejně jako bepečnostní standardy. Škoda totiž samozřejmě počítá s uvedením svého vozu také v Evropě.

Audi Q5 Hybrid

Audi ruší hybrid Q7, soustředí se na Q5

Německá automobilka Audi chtěla už koncem letošního roku nabídnout zákazníkům hybridní automobil Audi Q7. Ten měl být postavený na benzinovém motoru v kombinaci s elektromotory a NiMH bateriemi. Podle magazínu Autocar, kterému se podařilo uskutečnit rozhovor s Michaelem Dickem, hlavou výzkumu a vývoje Audi, se však plány na hybrid Audi Q7 ruší. „Rozhodli jsme se udělat z lithium-iontových baterií prioritu,“ řek Dick. Podle něj je jasné, že právě li-ion baterie jsou budoucnost, a tak chce i Audi mít své eso v rukávě. Proto ruší hybridní SUV Q7, které je postavené ze stejných součástí jako Volkswagen TouaregPorsche Cayenne. Zatímco VolkswagenPorsche plány na hybridní verze těchto svých vozů neruší (využití benzinové motory v kombinaci s elektromotory), Audi se namísto toho hodlá soustředit na vývoj hybridního SUV Audi Q5. „Chceme z Q5 udělat náš první opravdu hybridní model, a plán je připravit ho na lithium-iontové baterie,“ řekl Dick. Kromě toho si ale firma bude vyrábět pro své vlastní potřeby v malém množství stále také verzi Q7. Audi Q5 Hybrid využije 3,2l V6 benzinový motor společně s elektromotory a sadou li-ion baterií. Očekává se, že automobilka jej oficiálně představí na autosalonu ve Frankfurtu příští rok a do prodeje zavede v první polovině roku 2010.

Výzkumník Volkswagenu chladí nadšení z elektromobilů

Přestože samotný ředitel koncernu Volkswagen Martin Winterkorn před časem prohlásil, že budoucnost patří elektromobilům, podle Juergena Leoholda, vedoucího výzkumníků v automobilce VW, nás ještě čeká spousta problémů. Skutečně masového rozšíření elektromobilů se podle něj nedočkáme dříve než za několik desetiletí. Klíčovými problémy jsou podle něj nedostatečný dojezd, vysoká cena a malá průmyslová kapacita pro výrobu vysokokapacitních baterií. Odhady, podle kterých už v roce 2010 budou milióny lidí jezdit v elektromobilech jsou podle něj velmi optimistické. Potvrdil, že Volkswagen bude prodávat elektrická auta (jak bylo naznačeno nedávno ve vizi Volkswagenu pro rok 2028), ale zároveň řekl, že „bude trvat 20 až 25 let, než elektromobily dosáhnou alespoň 10% podílu“. Prvním elektromobilem Volkswagen bude malý městský vůz v roce 2010, následovat budou větší. „Máme ambice elektrifikovat nejen velmi malá auta, ale i naše hlavní modelovou řadu, Golf“ řekl doslova Leohold. Přestože lithium-iontové baterie v poslední době zaznamenaly významný skok kupředu, stále ještě to není dost. Podle Leoholda například dálkové trucky vždy budou jezdit na konvenční paliva, potenciál na zlepšování benzinových i dieselových motorů stále ještě existuje.

Volkswagen up!

Volkswagen up! se možná bude vyrábět ve Vrchlabí

Automobilka Volkswagen interně schválila výrobu rodiny vozů založených na konceptu Volkswagen up! představeném minulý rok na autosalonu ve Frankfurtu a v současné době hledá místo, kde by je mohla vyrábět. Jako nejpravděpodobnější volba zatím padá v úvahu továrna Škoda ve Vrchlabí. „Vrchlabí má ve hře dobré karty,“ řekl Horst Muehl, člen správní rady Škodovky. Nové automobily vycházející z konceptu malého městského vozu up! se budou prodávat v několika různých verzích pod různými značkami koncernu Volkswagen Group. Budou určeny pro západní trh jakožto malé městské „entry-level“ auto. Nové auto má být dokonce ještě levnější než Škoda Fabia, dnes nejlevnější auto Volkswagenu. „Zákazníci budou očekávat, že cena auta bude výrazně nižší než v případě Fabie,“ řekl Fred Kappler, člen představenstva zodpovědný za prodeje. Narozdíl od svých konkurentů v podobě automobilek Toyota s modelem Toyota iQSmartu chce Volkswagen nabídnout i ve velmi malém voze pohodlné svezení čtyř dospělých osob. Pokud Škoda a Volkswagen potvrdí, že hodlají nové vozy ve Vrchlabí vyrábět a investovat do továren, budou také uvolněny pobídky českou vládou na rozvoj infrastruktury.

Volkwagen EGO

Volkswagen představuje svou vizi roku 2028

Německý koncern Volkswagen spustil na adrese www.volkswagen2028.com prezentaci, ve kterém ukazuje jak bude podle něj vypadat automobilový svět v roce 2028. V zajímavém, i když typicky rádobyamerickém, mírně křečovitém krátkém filmu se můžete podívat na „běžné sobotní odpoledne“ á la Volkswagen a pak si postupně projít jednotlivé oblasti, na které se automobilka hodlá zaměřit. Především jsou to automobily jakožto živý prostor, kdy už cestování není otravou, ale kvalitně stráveným časem. Samozřejmostí je síťové propojení všech automobilů, a tedy i naprostá bezpečnost provozu, žádné zácpy, žádné nehody. Volkswagen si budoucí vozy představuje zcela bez emisí, v nejbližší době chce předvést nové elektromobily, brzy uvede na trh také hybridy a v testovacích verzích už má dostupné i automobily na palivové články. V prezentaci jou zdůrazněny čtyři koncepční automobily – Room, tříkolka ONe, Volkswagen up! poprvé představený na autosalonu ve Frankfurtu a nakonec sportovněji laděné dvoumístné ego. To bylo k vidění také v úvodním filmečku, kde bylo možné změnit jeho povrchovou úpravu podle přání pasažérů.

Mindset Six50

Six50 – levný ex-Volkswagen hybrid za 50 000 euro

Murat Gunak je bývalý vedoucí návrhářského oddělení automobilky Volkswagen. Jeho názor na současný automobilový průmysl je jednoznačný: „příliš těžké, příliš drahé“. Gunak odešel z Volkswagenu letos v lednu poté, co do funkce ředitele automobilky nastoupil Martin Winterkorn a do funkce vedoucího návrhu dosadil Waltera de Silvu, bývalou hlavu návrhu v Audi. Gunak se rozhodl, že vezme iniciativu do vlastních rukou. Spojil se proto se švýcarským milionářem Lorenzo Schmidem, který zainvestoval vývoj Gunakova dokonalého automobilu a založení automobilky Mindset. Jedná se o dvoumístný hybrid pojmenovaný „Mindset Six50“. Cílová váha tohoto automobilu je 650 kg, současný prototyp váží 800 kg. Dojezd automobilu bude 100 km pouze na lithium-iontové baterie, jako generátor poslouží dvoudobý motor se kterým se dojezd zvyšuje na 800 km. Solární panely zabudované do střechy pomáhají dobíjet baterie. Díky své nízké váze a výkonu 95 koní může jet Six50 rychlostí až 140 km/h a zrychlit z 0 na 100 km/h během šesti sekund. Cílová cena za nový hybrid je 31 000 euro, nicméně všeobecně se předpokládá, že až se Six50 dostane v roce 2009 na trh, bude se prodávat spíše za nějakých 50 000 euro (asi 1 250 000 Kč). KOMPLETNÍ GALERIE Mindset Six50

VW Golf VI

VW Golf VI se Stop/Start systémem

Již za pár měsíců by měl Volkswagen přijít na trh s novou generací oblíbeného modelu VW Golf. „Šestkový Golf„, jak se pravděpodobně bude vozu přezdívat, s sebou přináší nejednu inovaci. Nás ovšem nejvíce zaujala informace, kterou přinesl server Automotive News, a sice: Systémem Stop/Start nebudou vybaveny jen modely speciální řady BlueMotion, bude ho možné připlatit i u ostatních vozů.

Zatím sice není jasné, pro které motory bude systém dostupný, důležitá je však skutečnost, že se Stop/Start pomalu stává standardem. Stát na místě s běžícím motorem je totiž stále větší luxus.

ekologický vůz Renault

Autotec 2008 – reportáž

Ve dnech 4.6-8.6 proběhl na brněnském Výstavišti další ročník mezinárodního veletrhu užitkových vozidel, dílů a servisní techniky Autotec 2008. Už minulý rok stvrdil Autotec svou pozici jediného specializovaného veletrhu užitkových vozidel v zemích střední a východní Evropy, a tak se i letos mohli návštěvníci těšit na celou řadu vystavovatelů a s nimi spoustu novinek. Magazín Hybrid.cz samozřejmě hledal na veletrhu především jakoukoliv spojitost s alternativními palivy a pohony. Příjemně překvapeni jsme odcházeli s dojmem, že automobilky si i v oblasti užitkových automobilů začínají alternativních pohonů všímat čím dál tím více.

Opel Zafira

Opel Zafira s CNG turbomotorem

Opel představil na rok 2009 model Opel Zafira s CNG turbomotorem o objemu 1,6 l a výkonem 150 koní. Vydal se tak podobnou cestou jako Volkswagen se svým modelem Passat Variant TSI EcoFuel, který je taktéž poháněn CNG (?) turbomotorem s výkonem 150 koní. Opel se tak může pochlubit zejména výrazně nižšími emisemi, například emise oxidů dusíku jsou nižší až o 80% proti dieselu, emise oxidu uhličitého pak o 10%. Konstrukce automobilů Opel s CNG je doplněna nádržemi na plyn o celkovém objemu 14 litrů. Kromě toho je ale auto také vybaveno klasickým benzinovým pohonem. Od roku by mohly být v prodeji dva první modely: Opel Zafira 1.6 CNG ecoFlex za 23 640 euro a užitkový automobil Combo 1.6 CNG ecoFlex za 17 737 euro. Prodej CNG automobilů Opel každoročně výrazně stoupá. Jen během roku 2007 jich bylo zaregistrováno 12 000, což je zvýšení proti 2006 o 50%.

Opel Zafira

Opel Zafira

Škoda Superb GreenLine

Ženevský autosalon: Škoda Superb GreenLine

Volkswagen se v oblasti životního prostředí angažuje víc a víc a na ženevském autosalonu předvedl nejen Volkswagen Golf TDI Hybrid, ale také model Škoda Superb GreenLine (více). Novinku pohání diesel 1.9L TDI PD DPF motor s filtrem pevných částic o výkonu 103 koní a výslednou spotřebou 5,1 l / 100 km při emisích 135 gm/km. Žádný velký zázrak, ale je hezké vidět, že i značka Škoda má „ekologického ducha“.

Volkswagen Golf TDI Hybrid

Volkswagen Golf TDI Hybrid – první obrázky

V pátek jsme přinesli první informaceVolkswagen Golf TDI Hybrid, který byl představen na ženevském autosalonu. Německý magazín Auto Bild má i první obrázky tohoto hybridu (lépe řečeno diesel-hybridu), který bude mít průměrnou spotřebu 3,4 l/100km při emisích 90 g/km. Dieselový motor s výkonem 74 koní a třemi válci bude mít obsah 1,4l, zřejmě jde o stejný typ jako v modelu Polo BlueMotion. Diesel je doplněn elektromotorem o výkonu 27 koní a NiMH baterií. Do prodeje byl měl Volkswagen Golf TDI Hybrid přijít koncem roku 2009.