
Elektromobil Mercedes s dojezdem přes 400 km za tři roky
Značka Mercedes-Benz letos na autosalonu ve Frankfurtu ukázal koncept IAA, aerodynamického plug-in hybridu. V roce 2018 chce automobilka nabídnout elektromobil s dojezdem 400 až 500 km.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda
Značka Mercedes-Benz letos na autosalonu ve Frankfurtu ukázal koncept IAA, aerodynamického plug-in hybridu. V roce 2018 chce automobilka nabídnout elektromobil s dojezdem 400 až 500 km.
Na konci minulého roku jsme informovali o kalifornském start-upu Seeo, který se chlubil revoluční li-ion baterií s dvojnásobnou kapacitou. Firmu aktuálně koupil německý Bosch.
Vědci z MIT, Samsungu a několika dalších univerzit hlásí, že mají baterii s pevným elektrolytem. Její životnost je prý nekonečná.
Nedávno jsme informovali, že elektromobil Nissan Leaf brzy dostane 30kWh baterii. Jenže šéf automobilky Nissan Carlos Ghosn aktuálně na výročním setkání firmy odhalil další podstatné novinky.
Japonská automobilka Toyota elektromobilům nevěří. Sází raději na vodíková auta jako je Toyota Mirai. Souběžně se ale pokouší vyvíjet vlastní pokročilé baterie na bázi hořčíku.
Nedávno jsme informovali, že Apple představil nový Macbook s revoluční baterií. Do velkého hledání pokročilých li-ion baterií se nyní přidává také internetový gigant Google.
Co dělá tahle zpráva na Hybrid.cz? Dřívější spekulace o tom, že Apple vyvíjí vlastní elektromobil by vám mohly napovědět.
Snad nejžhavější zpráva posledních let o tom, že Apple připravuje elektromobil „Titan“, dostává podrobnější obrysy. Magazín Bloomberg informuje, že elektrické auto by se mohlo dostat na trh už v roce 2020.
Elektromobilem od Apple zlomové zprávy z posledních zpráv nekončí. Do zcela nové oblasti působení se totiž vydává i Tesla Motors. Už brzy má podle svého šéfa Elona Muska začít prodávat baterie pro domácnosti.
V aktuálním vydání diskusního pořadu Autoline odborníci diskutovali o současné úrovni technologie baterií s výhledem na blízkou budoucnost. Kdy se tedy dočkáme dostatečně výkonných baterií? Odpovídal zástupce jednoho z největších výrobců baterií, zástupce nadějného start-upu a zástupce akademické sféry.
Podle Martina Winterkorna, ředitele německé automobilky Volkswagen, umožní lithiové baterie typu „solid-state“ v blízké budoucnosti zkonstruovat elektromobily s dojezdem až 640 km. Winterkorn zopakoval svou vizi na americké Stanfordské univerzitě při předávání ocenění Science Award za výzkum na poli elektrochemie.