Už 15. června vystartuje z francouzského města Chámbery závod solárních kol jehož cíl je v kazažském hlavním městě Astaně. Je to závod expedičního charakteru, tedy bez doprovodných aut či jakékoliv jiné podpory.
Jedenáctý ročník závodu automobilů poháněných solární energií World Solar Challenge ovládli se svým vozem Challenger 2 studenti z týmu japonské univerzity Tokai. Mladí vědci svým vítězstvím navázali na úspěch z roku 2009, kdy tuto trofej rovněž získali.
WAVE 2011 je nový projekt švýcarského učitele Louise Palmera. Ten jako první člověk na světě objevl svět pouze na solární pohon. Závod Wave bude začínat v Paříži a končit v Praze. Zúčastní se jej i český tým s elektrickým autem Škoda SuperbSuperbel.
Ve Velké Chuchli v Praze proběhl v sobotu závod elektrokol a prezentace elektrických kol značky AGOGS. Organizátorem byla společnost ekolo.cz ve spolupráci s tvůrci seriálu Kolo pro život.
Shell Eco-marathon Americas 2011 opět vyšrouboval závity studentů z obou Amerik k nejvyšším výkonům. Vítězem soutěže se stal tým z Université Laval v Quebecu v Kanadě. V kategorii spalovacích motorů získal první místo se spotřebou 0,092/100 km.
Rallye Monte Carlo je považována za matku dnešního sportu rallye. Ke 100. narozeninám této závodní legendy se organizátoři postarali také o prezentaci budoucnosti. Odnoží pro alternativní pohony je se 108 automobily největší rallye pro technologie s nízkými emisemi v Evropě, která se tento rok konala již popáté.
Soutěž Automotive X PRIZE o 10 milionů dolarů pro toho, kdo dotáhne do praktické použitelnosti novou generaci super-úsporných automobilů, se blíží svému závěru. K dispozici jsou jména finalistů, kteří přežili náročné testování na okruhu v Michiganu.
ElektromobilTango, který spíš než cokoli jiného připomíná pojízdnou žehličku, by asi nebyl ničím favoritem v závodě proti sportovnímu elektromobilu Tesla Roadster. Jenže závody elektromobilů mění všechna stará dogmata o autech. Podívejte se, jak závod Davida a Goliáše vypadal ve skutečnosti. Nic vtipnějšího jste určitě už dlouho neviděli. Jaké asi musel zažít řidič Tanga přetížení? 🙂
Faktem nicméně je, že celkově závod vyhrála Tesla Roadster s o několik desetin sekundy lepším časem. Po výměně řidičů (do Tanga usedl ten těžší, do Tesly lehčí) se časy ještě o něco vzdálily. Nicméně oba elektromobily si ve svých kategiích (dělí se podle voltáže) zadělaly na rekord nejrychlejšího vyráběného elektromobilu. Gratulujeme!