Závody Nascar ekologicky – postaví solární elektrárnu

Závody Nascar chtějí zlepšit svůj ekologický otisk. Závodní dráha Pocono v Pennsylvanii, která je každý rok hostí, se proto rozroste o solární elektrárnu zabírající více než 25 akrů. ‚Myslím, že jde o unikátní projekt,‘ řekl ředitel dráhy Brandon Igdalsky novinám New York Times. Celkem půjde o 40 000 solárních panelů, které dohromady budou mít výkon kolem 3 MW. Dokončení se očekává v roce 2010, rozpočet je kolem 15 mil. dolarů. Závodní dráha Pocono tak bude dalším sportovním areálem, který využívá solární energii – podobně jako například národní stadion na Taiwanu. Právě rozlehlé plochy sportovišť, ať už jde o dráhy nebo stadiony, jsou pro instalaci solárních panelů ideální. Kromě této iniciativy se ale Nascar vyrovnat své účty s přírodou i jinak, například každý rok chce zasadit 20 akrů stromů.

elektromobil - závodní automobil RORMaxx Formula AE

RORMaxx Formula AE – s větrem o závod

tvrdě doléhá prakticky na všechna odvětví, kromě jiného také automobilové závody. Automobilky hledají všemožné cesty kterak snižovat náklady a dva studenti ze středí školy Harvard‐Westlake v  jim kupodivu nabízejí řešení. Je jím koncept závodního automobilu RORMaxx Formula AE, pojmenovaný podle svých tvůrc Roryho Handela a Maxe Bricklina. Ti už léta pracují na studii, která využívá všech možných typů skrze aby dosáhl co možná nejúspornějšího provozu. Elektrická formule dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během kratší doby než čtyři sekundy, maximální rychlost je 255 km/h průměrný dojezd 320 km při 1,5 hodinách nabíjení.

Tohle celé samozřejmě připadalo řadě lidí podezřelé, a tak se kdosi obrátil přímo na samotné tvůrce, aby alespoň částečně vysvětlili co mají se svým „za lubem“. „Určitě nechceme vyrábět nějaké perpetuum mobile, to je šílenost,“ vyjádřil se dopisem Rory Handel. „Namísto toho prozkoumáváme možnost rozšíření dojezdu plug-in vozidla skrze náš systém ‚Air Flow Recovery‘, který už funguje v laboratoři,“ dodal na vysvětlenou. Tihle mladí holt mají pod čepicí a když jim dáte potřebné zázemí, můžou dokázat neuvěřitelné věci. Výrobní cena automobilu se údajně má pohybovat v přepočtu kolem 1,6 mil. Kč.

Peugeot 908 HY

Peugeot 908 HY – dieselový hybrid pro Le Mans!

Už před půl rokem jsme přinesli spekulace o tom, že závodní tým automobilky Peugeot by mohl nasadit v populárním závodu Le Mans svůj hybridní automobil. Ten byl nyní konečně představen. Jde o závodní automobil Peugeot 908 HY, který předznamenává novou generaci. Vychází z modelů Peugeot 908 HDi, nicméně navíc přidává 60 kW elektromotor, sadu lithium-iontových baterií a odpovídající elektroniku. Může operovat jak čistě na elektřinu, tak přidávat výkon díky diesel-hybridnímu pohonu. Váží pouze o 45 kg navíc oproti standardnímu modelu. Zda bude moct tento unikátní automobil vstoupit do skutečných závodů, to se uvidí teprve podle toho, jaké budou nastaveny regule pro závody roku 2009.

Solární vůz z dílny ČVUT

Rallye Barcelona-Toulouse hnaná fotovoltaikou

Již sedmý ročník závodu Rallye Solaire odstartoval v neděli ze španělské Barcelony s jediným cílem. Dostat se do Toulouse ve Francii, kde trasa podniku končí. Vozidla by měla 400km vzdálenost překonat za dobu kratší než jeden týden, což závisí vzhledem k jejich pohonu na počasí.
Do závodu se mohl přihlásit úplně každý, kdo splnil jednoduchou podmínku – energie pro pohon vozu musí pocházet ze solárních panelů umístěných přímo na vozidle.

IndyCar: První závod ve znamení ethanolu

Dnes odstartuje první závod IndyCar Series ročníku 2007. Aktuální sezóna je zajímavá zejména kvůli změně užívaného paliva pro závodní vozy. V seriálu IndyCar 2007 bude všechny vozy pohánět osmiválcový agregát značky Honda o obsahu 3,5 l, který používá palivo E100 – tedy 100% ethanol. Dříve se jako palivo používala směs methanolu a ethanolu v poměru 9:1.