
Štítek: železniční doprava


900 km na jedno nabití v novém Nissanu Leaf? Jde to!
Nový Nissan Leaf má papírový dojezd 250 km. Ve Francii s ním ale nyní zvládli ujet 900 km. Jak? Využili speciální službu tamních drah.




JPods – nechte dopravní zácpy pod sebou
Firma JPods postaví v americkém městě Secaucus v New Jersey prototyp zavěšené kolejnicové dráhy pro veřejnou hromadnou dopravu. Jde o koncept podobný zavěšené magnetické dráze Skytran. Konstrukce JPods sice není tak pokročilá, ale je levnější na pořízení a údržbu.

Nizozemské vlaky od roku 2018 jen na obnovitelné zdroje
Vzhledem ke krizi na Ukrajině se skloňuje ve všech pádech energetická bezpečnost Evropy. Jednou z možností je vsadit na obnovitelné a decentralizované zdroje obnovitelné energie. Ukázkovým příkladem chce být Nizozemsko, kde od roku 2014 elektrické vlaky pojedou jen na elektřinu vyrobenou z obnovitelných zdrojů.


skyTran: Městská doprava blízké budoucnosti
Před pár dny představil Elon Musk svou vizi futuristického dopravního systému Hyperloop. Ideově podobný, avšak ne tak ambiciózní, je i dopravní systém skyTran od stejnojmenné kalifornské společnosti. Cílem firmy skyTran není nic menšího, než vybudovat zcela nový systém městské dopravy.


Cesta k vyšší atraktivitě železnice? Vysokorychlostní tratě a nízká energetická náročnost
Ve středu 6. března se na půdě Vysoké školy báňské – Technické univerzity v Ostravě uskutečnil odborný seminář s názvem „Novinky v dopravní technice“. Významná část semináře byla věnována nákladní a železniční dopravě. Zajímavou koncepci železnice budoucnosti představil pan Ing. Jiří Pohl ze společnosti Siemens.

LEO Express přidá od začátku nového roku dva spoje denně
Železniční dopravce LEO Express rozšiřuje svůj pravidelný provoz o další dva spoje každý den – od 1. 1. 2013 přibude spoj LE 1363 odjíždějící pravidelně v 16:09 z Prahy hl. n. ve směru na Ostravu a od 2. 1. 2013 bude přidán další spoj LE 1352 odjíždějící každý den v 6:22 z Bohumína přes Ostravu do Prahy.

Jsou nákladní vlaky výhodnější než auta?
Ačkoliv byly dříve koleje často využívány k přepravování objemných nákladů, po revoluci se provoz nákladní železnice ve velkém rušil. V době kdy stoupá cena ropy však kombinovaná přeprava nabývá na významu a dopravci zkoušejí kombinovat kamiony s vlaky.

LEO Express vydává dluhopisy s pevným výnosem 7,5 % ročně
LEO Express, soukromý železniční dopravce, vydá dne 12. prosince 2012 dluhopisy v objemu až 550 milionů korun. „Chceme, aby se lidé mohli podílet na našem úspěšném a perspektivním podnikání,” říká Leoš Novotný, zakladatel a generální ředitel společnosti. Dluhopisy s jednokorunovým nominálem budou splatné za pět let a ponesou pevný úrok ve výši 7,5 procenta p.a.

LEO Expres prodává jízdenky systémem aerolinek
Železniční dopravce LEO Express včera zahájil prodej jízdenek do svých spojů, které by v pilotním provozu měly začít jezdit na trase mezi Prahou a Ostravou od 7. 11. 2012., pokud splní všechna kritéria daná Drážním úřadem. Ceny jsou pohyblivé tak, jako jsme zvyklí z nabídky nízkonákladových leteckých společností.