
V německém Hamburku jezdí první digitální automatický vlak
Německé dráhy (DB) a společnost Siemens Mobility společně vyvinuly první vlak na světě, který se na železnici pohybuje sám. Dr. Richard …
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda
Německé dráhy (DB) a společnost Siemens Mobility společně vyvinuly první vlak na světě, který se na železnici pohybuje sám. Dr. Richard …
Ve středu 6. března se na půdě Vysoké školy báňské – Technické univerzity v Ostravě uskutečnil odborný seminář s názvem „Novinky v dopravní technice“. Významná část semináře byla věnována nákladní a železniční dopravě. Zajímavou koncepci železnice budoucnosti představil pan Ing. Jiří Pohl ze společnosti Siemens.
Britská vláda představila plán na roky 2014-2019 v hodnotě 9 mld. liber, který údajně bude “největší modernizací železnice od viktoriánské éry”. Železnici v Anglii a Walesu čeká masivní elektrifikace, rozšiřování stanic, nákup nových vlaků a další novinky.
Jedním z prvních vystavovatelů, na kterého jste mohli při vstupu na veletrh drážní techniky Czech Raildays 2012 narazit, byla společnost Vítkovice Doprava, a.s. Ta se na železničním veletrhu prezentuje v posledních ročnících svými CNG lokomotivami. Připomeňme, že v roce 2010 spatřil světlo světa prototyp o výkonu 250 kW zkompletovaný na bázi přestavby dvounápravové lokomotivy řady 703.8.
V rámci konference Dopravní obslužnost v ČR 2012, kterou uspořádala společnost B. I. D services, se uskutečnil diskusní blok o liberalizaci české železniční dopravy. Jak vidí budoucnost silní hráči, kteří zatím cestující po českých kolejích nevozí, ale chtějí to změnit?
Železnice v České republice zaostává o 50 let. Dosud není dokončena ani modernizace původních koridorů. Zbytek Evropy i světa přitom mohutně investuje do rychlovlaků a vysokorychlostních tratí. Ty se mají v Česku podle magazínu E15 objevit nejdříve za 10 let.
Spojené státy americké vsadily místo železniční dopravy na leteckou a osobní automobilovou. Jak se ukazuje, zejména v zimě to může být problém. Vláda Baracka Obamy chce protlačit vybudování celonárodní sítě vysokorychlostní železnice. Jeho ministr dopravy Ray LaHodd říká, že půjde o významné dědictví současné generace.
Spojené státy poněkud… zaostaly. V oblasti obnovitelný zdrojů. Dopravy. A několika dalších. Teď to ale chtějí napravit. Tamní asociace vysokorychlostní železnice navrhuje do roku 2030 vybudovat kompletní, více než 27 000 km dlouhou síť rychlovlaků spojující všechna populační centra napříč federací.
Železniční síť stála v 19. století za obrovským rozmachem rodících se Spojených států amerických. Stále více průmyslové východní pobřeží potřebovalo levnou a rychlou dopravu, zároveň bylo nutné vytvořit přístupové cesty na pustý americký Středozápad a západní pobřeží. Železnice jednoduše znamenala pro Ameriku klíč k prosperitě.
Warren Buffet, známý americký investor a miliardář, už v minulosti mnohokrát prokázal obchodnickou prozíravost. Jakožto majitel konglomerátu Berkshire Hathaway a v roce 2008 nejbohatší člověk světa se aktuálně rozhodl pro novou investici. Koupil za 26 mld. dolarů zbývajících 77,4% podílu v železniční společnosti Burlington Northern Santa Fe, ve které vlastnil už i zbylý podíl.