
John Deere koupil rakouské Kreisel Electric, bude elektrifikovat
Americká společnost John Deere, známý výrobce zemědělského vybavení, koupil rakouskou firmu Kreisel Electric. Důvodem je potřeba rychleji elektrifikovat svou nabídku. …
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda
Americká společnost John Deere, známý výrobce zemědělského vybavení, koupil rakouskou firmu Kreisel Electric. Důvodem je potřeba rychleji elektrifikovat svou nabídku. …
Bylo nebylo, v kanadském Calgary ještě donedávna fungovala společnost Motive Industries. Přišla s geniálním nápadem: vyrobit elektrické auto z konopí. Elektromobil Kestrel EV se nakonec nepodařilo realizovat, ale nápad zaujal řadu lidí na celém světě.
Rakouská společnost Steyr představila první traktor na světě s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Osobní auta i autobusy na CNG začínají být poměrně běžné. Traktory jsou dalším perspektivním trhem.
„Jezte méně masa. Prospějete světu a sobě víc, než váš nový elektromobil,“ říká Stanislav Miler. Známý aktivista a cestovatel, který před lety propadl kouzlu biopaliv. Postupně z něj vystřízlivěl. Dnes už nezachraňuje svět biopalivy, ale říká, že každý může začít se změnou k lepšímu hned teď a především sám u sebe.
Výroba biopaliva z mořských řas pořád ještě zní dost fantasticky. Jenže pomalu se stává realitou. Kanada skrze své ministerstvo vědy a techniky přispěla na pilotní projekt výroby biopaliv z řas celkem 5 mil. kanadských dolarů.
Už před časem jsme přinesli informaci, že společnost New Holland se chystá představit svůj první traktor na vodík. New Holland NH2 se ve své koncepční verzi nedávno konečně ukázal v plné parádě na výstavě v Itálii a doopravdy je na co koukat. Ačkoliv zemědělci obvykle více slyší na biopaliva jako je bioethanol nebo bionafta, ani vodík není tak docela ze hry. Energeticky plně nebo částečně sobestačné zemědělské farmy by mohly generovat vodík relativně snadno. New Holland s tím počítají, a tak jako hlavní zdroj energie jejich traktoru NH2 slouží vodíkové palivové články. Ty dodávají elektřinu elektromotoru o výkonu 106 koní pohánějícímu všechna čtyři kola. Samozřejmě, že v současné době se futuristický traktor potýká s několika zásadními nedostatky. Předně je to nízký dojezd a závratně vysoká cena. New Holland proto nepočítá s ostrou výrobou před rokem 2013.
Italské automobilky Iveco a Fiat jsou známy především díky výrobě osobních, případně nákladních automobilů. Kromě toho se ale zabývají také výrobou traktorů. Traktory představují okrajovou, ale důležitou součást jejich nabídky. V Paříži na mezinárodním zemědělském veletrhu SIMA Innovation Awards 2009 odhalí společnost New Holland, spadající právě pod Fiat, nový traktor NH2 poháněný palivovými články, resp. vodíkem. NH2 má vycházet z oblíbeného modelu T6000, ovšem interní dieselový motor je nahrazen elektromotorem, lithium-iontovými bateriemi a vodíkovými palivovými články. Výkon traktoru je 120 koní a zvládne všechno, co starší model T6000. New Holland vidí traktory jako přirozeného „partnera“ vodíkové technologie. Palivové články totiž mohou být znovu naplněny na centrální doplňovací stanici na farmách, které si mohou vodík vyrábět samy např. srkze solární elektrárnu, větrnou elektrárnu nebo z biomasy a skladovat jej v podzemních tancích. Zemědělci jsou vůbec z hlediska energetické nezávislosti jednou z nejsnáze přizpůsobitelných skupin a traktor na vodík je v tom jen dalším krokem.