Tata Nano: nejlevnější auto světa také na CNG

auto Tata Nano 2013 blue

Indická automobilka Tata Motors, součást obrovského průmyslového konglomerátu Tata, aktuálně představila novou revizi 2014 svého vozu Tata Nano. Nejlevnější auto světa je nově k dispozici také ve verzi na zemní plyn (CNG).

Nová verze Tata Nano dokáže jezdit také na stlačený zemní plyn (CNG)
foto: Tata Motors

Tata Nano, globálně popularizovaná jako nejlevnější auto na světě, se nedočkala takového úspěchu, jaký si automobilka Tata Motors představovala. Přesto se i nadále prodává a firma vůz neustále vylepšuje.

Změny nové revize se dotkly jak interiéru, tak exteriéru. K dispozici jsou především prvky luxusnější výbavy, např. aerodynamicky body kit, litá kola, béžové povrchy apod. Důležitější jsou ale změny pod kapotou.

Nově jsou totiž k dispozici dvě motorizace: benzinový 624ccm o výkonu 38 koní a toč. momentu 51 Nm, plus druhá bi-fuel verze. Stejný 624ccm motor má výkon 33 koní (45 Nm), ale dokáže jezdit na benzínstlačený zemní plyn ().

Startovní cena nové Tata Nano začíná na 1,50 lakhů, čili v přepočtu asi 51 000 Kč.

tisková zpráva



7 komentářů u “Tata Nano: nejlevnější auto světa také na CNG”

  1. Připočítáte dopravu,
    Připočítáte dopravu, CLO,DPH, a jste s cenou úplně někde jinde.Osobně se mi nelíbí ty malé kola .Tady na těch našich ČESKÝCH špatně udržovaných silnicích by to určitě brzo umřelo.
    Také jsem si zpoměl na daewoo tico a jeho nástupce (Chevrolet Spark) taky kategorie mikro auta.I při sebemenší nehodě dochází k značné deformaci karoserie a závažným zraněním posádky .Komu je život milý tak si to nekoupí.
    http://www.youtube.com/watch?v=ahw7-KarkWw
    http://www.youtube.com/watch?v=Zehk9bnc6I8
    http://www.youtube.com/watch?v=OtGFG5sQzHE

    1. Zatím se myslím o uvedení
      Zatím se myslím o uvedení v ČR neuvažuje – značka Tata tu nemá oficiální zastoupení, ani tradici. Určitě by ale bylo zajímavé sledovat její nástup na český trh i to jak se ujme Nano. Tata má tradici především v Asii, např. už v Turecku jsou její auta vidět na každém kroku.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Veľmi správný
        Veľmi správný doplňujúci komentár. Súhlasím s Vami. Podľa mňa takéto auto má potenciál. Síce len ako druhé, možno tretie auto v rodine na behanie po meste a na krátke vzdialenosti. Pretože ako písal kolega hlavné mínus je bezpečnosť, takže diaľnice a cesty nad 90 km/h vynechať.
        Ale inak, konečne by sme si mohli dovoliť kupovať autá ako napr. Nemci-proste využiješ auto, najazdíš kilometre a keď natočíš dosť a stane sa nespoľahlivým tak kúpiš nové.
        Inak by to tiež priviedlo konkurenciu pouvažovať o cenách.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          pouvažovat o cenách?
          pouvažovat o cenách? těžko bych hledal jednostopý skůtr za podobnou cenu 🙂 Ta cena jde snad až na kost.

      2. V roce 2010 jsem se na
        V roce 2010 jsem se na ženevském autosalonu svezl s jejich elektrickou Tatou, měla jen pravostranné řízení a říkali, že dlouho to ani měnit nebudou, nová homologace by byla drahá. Já nejsem proti tomu autu, spíš si myslím, že mu nevychází poměr cena/výkon. Ale podobně jako s babetami v záplavě levných čínských skútrů, kdo ji chce, nemá co řešit a koupí si ji 🙂

Napsat komentář