Tesla: dodávky Modelu X za čtyři měsíce, Autopilot v červnu

AUTO elektromobil Tesla Model X zaparkovaný v garáži s tzv. falcon wings

Na nedávném sektání investorů Tesla Motors v Počítačovém muzeu v kalifornském Mountain View se přítomní dozvěděli řadu zajímavostí. Mimo jiné i to, že firmu opouští dlouholetý finanční ředitel Deepak Ahuja.

Elektromobil Tesla Model X zaparkovaný v garáži s dveřmi typu „falcon wings“
foto: Tesla Motors

Deepak Ahuja (51) pracoval jako finanční šéf Tesla Motors posledních sedm let. „Práce v Tesla Motors byl nonstop adrenalinový zážitek,“ řekl Ahuja agentuře Reuters. Z firmy odchází z osobních důvodů, chce si splnit další životní cíle.

Automobilce Tesla Motors bude Ahuja asistovat při hledání jeho náhrady. Zda odchází do Apple, to Ahuja neprozradil :). Není to ale pravděpodobné vzhledem k tomu, že lidé proudí spíše opačným směrem.

Nedávno se Tesle podařil husarský kousek, když ulovila šéfku náborové personalistiky společnosti Apple, velmi zkušenou Cindy Nicola. Ta předtím pracovala mimo jiné například pro herní společnost Electronic Arts.

Není bez zajímavosti, že v roce 2014 se podobný kousek podařil Applu, když zlákal tehdejší šéfku recruitmentu Tesla Motors, Lauren Ciminera. Ta už dnes ale v Apple nepracuje a rozvíjí svůj vlastní tajný projekt.

Zpátky k Tesla Motors. na setkání řekl, že finální verzi elektrického už pilně testuje, a že první dodávky by mohly začít během tří až čtyř měsíců.

Zároveň řekl, že slibovaný systém technologií Autopilot, který umožní částečně robotické/autonomní řízení elektromobilů Tesla Model S (a posléze nejspíš i Model X) by měl přijít všem majitelům aut v softwarovém updatu do konce června.



31 komentářů u “Tesla: dodávky Modelu X za čtyři měsíce, Autopilot v červnu”


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      mohli ich urobit ako na
      mohli ich urobit ako na autobuse karosa, špsssssssklik.
      zakladana otazka vesmiru a vsetkeho, preco ? (Irenko proc?) preco overenu technologiu dveri takto prekombinuju ? lebo medved na 4 je maco.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Protože je to prostě kúl
        Protože je to prostě kúl a lidi mají rádi kúl věci. Jak prosté milý Vocne 😉


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          myslel som ze v cz sa pise u
          myslel som ze v cz sa pise u z kruzkom. nieco ako v sr o s uokanom.
          priklad: kôň, stôl, vôl, …
          preklad vety: išôl sôm pô lesôe a uvidôl sôm tôm veveričku.


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    ty dveře křídla to
    ty dveře křídla to zabíjí, jejich designera bych vyhodil, i interiér Tesly S je jak z 60. let, hnus, HNUS!
    přesto je Tesla můj jediný sen 🙂


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      ja bych ty křídla taky
      ja bych ty křídla taky vyhodil, X by byl dřív jednodušší a lacinejší


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Moj sen, je vesmirna lod
      Moj sen, je vesmirna lod Enterprise, a tiez pochadza z 60. rokov.
      Problem je ze ju este nikto nepostavil, nechapem co je take zlozite na Warp pohone a inercialnych tlmicoch. tu na zemi ma to uz vazne nebavi, rad by som sa pozrel do nedalekej sustavy.

      PS: Ustav z ktoreho som utiekol ma sidlo v Pezinku (volajte 155)


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Model X bude levnější
    Model X bude levnější než model S. V porovnání základních verzi obou aut.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Dražší bude, ale kdyby na
        Dražší bude, ale kdyby na to v USA dávali stejnou dotaci jako kdysi na velká SUV s vysokou spotřebou, tak by bylo vlastně zadarmo.


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Nevíte jakou asi na ten
    Nevíte jakou asi na ten model X nasadí cenu? pod 55000 Euro to asi nebude, že?

    1. odhaduju ze o 5-10% vetsi
      odhaduju ze o 5-10% vetsi nez na Model S – preci jen Model X bude vetsi nez Model S. Takze bych zakladni model videl na 70-73.000€ a s priplatky za Performance a s veskerou vybavou mozna i 120.000€. A jestli nejste podnikatel, tak si jeste pripocitejte DPH 🙂

      1. Tesla X nebude zrejme vetsi,
        Tesla X nebude zrejme vetsi, nez S. Je vyssi a asi ( podle vsech videii a poslednich foto ) o neco malo kratsi. Bude stejne jako S ve dvou provedenich, dle sily motoru.. Pristi mesic by se mely na of. strankach Tesly uz konecne objevit presne specifikace, takze jeste trpelivost. Bude zalezet na vybave – napr. jestli tazne zarizeni bude standart apod.. V nejlevnejsi verzi ocekavam podobnou cenu jako model S. V trochu lepsi, prijatelnejsi verzi s vykonnejsim motorem auto urcite nepujde , stejne jako model S, pod E 100 000. Samozrejme uz s DPH.


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      olovo hlinik med zinok
      olovo hlinik med zinok lithium a ocel, k tomu plast guma a piesok (sklo), trochu kremiku a par vzacnych kovov. chemikalie ako h2so4 a h2o nemozno opomenut. lisovanie temperovanie zmontovanie. predchadzal navrh a testovanie odstranenie chyb a kopa byrokracie co je najvyssia polozka. ludi co nic nerobia treba totiz pravidelne zaplatit. obchody stoja ciele padaju takze cena bide vysoko. realne naklady za material neprekrocia 2000 eur a to som mozno prehnal. vyjma a akumulatora. komplikacia presneho chemickeho spracovania velkeho mnozstva materialu v titernom priestore da zabrat.

      co je drahe su ludia. mzdy nekonecne v case a priestore.
      ako zly prorok sa divim ze sa este firma drzi, maju skutocne velku podporu ludi. tu v europe sme skor realisti, asi preto ide take veci ozivit iba v usa 🙂 tu je to riziko s rozsudkom smrti.

      sialenost. aky maju podiel, 1% ?

Napsat komentář