Tesla Model S na siloměru: ještě výkonnější, než jsme mysleli

auto elektromobil Tesla Model S na siloměru dynamometru

Když vezmete běžné spotřební sériové auto na dynamometr (siloměr), obvykle se stane, že jste zklamáni z nižšího výkonu, než jaký uvádí výrobce. Opak je pravdou v případě elektromobilu Tesla Model S.

Výkon elektromobilu Tesla Model S prověřený na siloměru: o 5 % víc než říkají oficiální specifikace
foto: Emmanuel Chang

Elektromobil Tesla Model S P85+ má mít podle oficiálních specifikací výkon 416 koní. Na siloměru ovšem jeden nadšenec naměřil 436 koní, tedy o 5 % vyšší výkon. To znamená, že Model S je výkonnější než legendární muscle-cars typu Ford Mustang GT nebo Dodge Challenger R/T.

To vše při 80 % nabití baterie, venkovní teplotě 26 ºC, 24% vlhkosti vzduchu a nadmořské výšce 1157 m.n.m. (nadmořská výška je nicméně elektromobilům docela šumák). To jen tak pro zajímavost.



16 komentářů u “Tesla Model S na siloměru: ještě výkonnější, než jsme mysleli”

  1. TESLA versus
    TESLA versus Mustang.
    24.května, když jsme se během absolvování http://www.etoureurope.eu/route/ zastavili v Praze, vyjednal jsem na http://www.sprinty.mustangridersclub.cz/ pro pana Kubiše jednu jízdu, proti komukoli. Pořadatelé souhlasili, ale nakonec jsme dostali jízdy dvě, protože ta první se „nějak“ nepodařila. Pan Kubiš to tomu nejrychlejšímu Mustangovi nandal i podruhé.
    Jaké asi byly pocity diváků těžko odhadnout. „konec jedné éry“
    http://www.elektromobily-os.cz


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Presne. Udavany vykon u
    Presne. Udavany vykon u spalovakov je v podstate minimum co vam garantuje vyrobca ked je auto zabehnute. VW group ma tie rozdieli asi najvacsie. Japonci naopak najmensie. Je to v podstate prejav „nekvality“ ze nevedia garantovat napr. 110kw a tak to vyrabaju aj o 10% viac aby im nepodarky tiez splnali vykon. plati ale aj to, ze casom vykon klesa a 8rocne uz je pravdepodobne pod udavanyn vykonom. Sa cudujem ze toto nevie siroka verejnost.

    1. Řekl bych, že nemáte
      Řekl bych, že nemáte pravdu. Motor je extrémně namáhané zařízení a musí být natolik precizně vyroben, že nějaké „nepodarky“ vůbec nemůžou jít do provozu. Spíš jde o to, že si tam VW nechává větší rezervu právě pro případ toho snižování výkonu vlivem opotřebování a pod.


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      A stejná rezerva je při
      A stejná rezerva je při výrobě Li článků a jejich max. kapacity – většinou je vždy na 110% nominálu, aby při jejich provozním opotřebení to tak nebylo rychle poznat.
      A protože článek s vyšší kapacitou má na svorkách při stejném zatížení vyšší napětí než článek s nižší kapacitou, pak i výkon motoru musí být měřitelně vyšší.
      Takže zase žádný zázrak u elektromotoru, jen obyčejná fyzika.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Mám dojem, že u Tesly
        Mám dojem, že u Tesly nehraje napětí na svorkách akumulátoru moc velkou roli. To napětí se totiž ještě transformuje. Takže ano, novější články budou lepší, ale auto bude mít stejný výkon, akorát kratší dobu. Motor v Tesle je střídavý…

  3. Např. Svět motorů dává
    Např. Svět motorů dává testovaná auta běžně na brzdu a alespoň u aut skupiny VW platí, že naměřený výkon motoru je vyšší o desítky procent, než co je uvedeno v techničáku. Týká se to i Škodovek. Proto mě zarazily hned první řádky pod nadpisem článku. Je to přesně naopak.

    Jinou otázkou je, jaký výkon bude mít auto po 5-10 letech a běžně nepravidelném servisu. Zde jdou do kytek výkony i emise. Naopak v této kategorii vidím velké plus EV – přinejmenším emise zůstávají stejné, ne-li lepší, jak se čistí energetický mix dané země!


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      o desiatky percent ????? 😀
      o desiatky percent ????? 😀 😀 D: videl som vacsinu tych merani ale vzdy slo o cisla +/- v jednotkach %


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Motoru ne, ale postupem
        Motoru ne, ale postupem času odcházejí baterky. Mohou být „měkčí“ a bude také klesat jejich kapacita. Ale to se projeví až za relativně dlouho a je otázka jestli majitelé vozů typu Tesla je už v té době dávno nevymění za nějaký nový typ 🙂


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Ještě by to chtělo
    Ještě by to chtělo měření jaký výkon dá motor (respektive baterky) pokud by auto stálo třeba celou noc na mrazu v -20 stupních. To by pak s Mustangem asi prohrál.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      v mrazu narozdíl od vedra
      v mrazu narozdíl od vedra by zase splovák moc – než by se zahřál nejel – to je jasný; zase elektromobil má nízký výkon v teple – vyšší teplota → vyšší el. odpor … takže lze říci, že je nejvýkonější hned při startu – než se el.motor zahřeje


  5. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    5% nieje tak vela. Mnoho
    5% nieje tak vela. Mnoho spalovacich motorov ma podstatne vyysie rozdiely ako 5%. Clanok mi pride trochu tendencny. Ale fandim Tesle veeeeelmi, tak Vam to odpustam 🙂


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Říká se tomu výrobní
        Říká se tomu výrobní tolerance, v běžné výrobě prostě nelze vyrobit motory tak aby měly všechny zcela stejný výkon.

        Navíc výkon spalováku záleží také na tom jak byl motor zajetý a jakou má údržbu. Takže papírové hodnoty jsou orientační, a měly by se brát spíš ve smyslu „motor by měl mít nejméně XXX kW“.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Tohle většinou platí u
          Tohle většinou platí u běžných motorů v běžných autech, ale ne v autech typu Ferrari nebo Lambo. Stejně tak to neplatí ani v Mustangu apod. Ty motory mají dost co dělat samy se sebou… A jakmile nejsou ideální podmínky, tak výkon klesá.

Napsat komentář