Tesla Model S v 60kWh verzi: oficiálně dojezd 335 km; rekord 681,6 km!

auto elektromobil Tesla Model S elektrické auto

Americká , obdoba ministerstva životního prostředí, potvrdila pro elektromobil Tesla Model S ve verzi s 60kWh baterií dojezd 335 km při ekvivalentu spotřeby 95 MPGe. Jinými slovy, spotřeba energie je 21,875 kWh na 100 km.

Tesla Model S by měl být příští rok konečně k dispozici také v Evropě
foto: Tesla Motors

Elektromobil Tesla Model S ve verzi s nejvyšší kapacitou baterie, 85 kWh, má od EPA certifikován dojezd 426,5 km při spotřebě 89 MPGe kombinovaných. To znamená, že verze s 60kWh baterií je asi o 6 % účinnější díky nižší hmotnosti baterie.

VYSVĚTLENÍ: MPGe je jednotka udávající ekvivalent k ujetým mílím na galon (3,785 l) paliva s tím, že je určeno, že 1 galon benzínu = 33,7 kWh.

Mimochodem, aktuální rekorddojezdu na jedno nabití v Tesla Model S (85 kWh) je 681,557 km. Podařilo se to dvojici otec-syn David a Adam Metcalfovi z Floridy a k rekordu jim osobně gratuloval i Elon Musk, šéf Tesla Motors.

Momentálně prý Musk i vice prezident Tesla Motors George Blankenship vymýšlejí čím rekordmany odmění. Už dřív totiž slíbili odměnu pro každého, komu se podaří prolomit hranici 400 mil (asi 640 km).



13 komentářů u “Tesla Model S v 60kWh verzi: oficiálně dojezd 335 km; rekord 681,6 km!”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    sú lacné verzie
    sú lacné verzie elektrických automobilov a aj luxusné – je len na zákazníkovi aký druh si vyberie…


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Cápu to dobře, že
    Cápu to dobře, že spotřeba el. energie je cca 22kWh/100km? To by pak bylo cca 0,22kWh a při ceně 5kč kWh je to 1,1kč/1km?

    Pak je to oproti CNG pohodu dost drahé. Papírově má být nákupní taška spotřebu CNG na 1km/0,9kč. U Oktávky v červenci to bude odhadem 1,2-1,3. Pak nechápu když nebudu mít solární elektrárnu či vodní, kde se šetří kromě „přírody“?


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Já mám noční proud za
      Já mám noční proud za cenu 1,8kč/kWh.
      Takže mi to dává na 100 km 40kč, neboli 0,4kč na kilometr.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Cisteho vzduchu se nenajim
        Cisteho vzduchu se nenajim kdyz dam vsechny penize za auto…

        Jo kdyby to bylo danovne vyhodne proc ne. Ale kdyz budu mit na vyber „nocni proud + elektromobil za 1mega a 1km za 0,4“ nebo „skoda citygo na CNG za 250k a 1km za ,7-,8kč“ co myslete, ze udelam? Jedna vec je podporit ekologii a koupit auto o 50k draz jina vec je kdyz za to auto chcou o 750k vice.

        O ekologii a podpore se da mluvit kdyz koupim auto na CNG a bude drazsi o 60-70k. Za rok to u me dela rozdil na benzinu 35k. Ale co me da rozdil 750k? Vetsina naroda mysli nez neco koupi, jooo kdybych byl politik…

        P.S. Ekonomika je na prvnim miste vzdy i v ekologii.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Co pořád všichni máte s
          Co pořád všichni máte s tou ekologií? Tesla je především super auto nadupaný spoustou moderní technologie, a tomu odpovídá cena. To že náhodou jezdí levně na elektriku je jen jeho další plus. Jestli si chcete koupit Citygo nebo jinou nákupní tašku, nikdo vám nebrání. A když chcete být správný ekolog, jezděte na kole nebo choďte pěšky.


        2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Tesla S je auto na urovni
          Tesla S je auto na urovni BMW5/MercedesuE/Audi A6 a ma parametry jako vrcholne verze tech 3 aut, tady srovnávej s auty kde cena zacina na 2 milionech korun 😉

          asi malokterej clovek pokud ma na a chce auto za 2 a vice milionu uvazuje tak ze by si koupil Citygo jen proto ze je asi tak 10x levnejsi :)) , tak uvazuje maximalne někdo kdo na takove auto nemá a ani takove auto neplanuje a jen onem sni 🙂


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      je několik tarifu na
      je několik tarifu na el.energii, od cca 1.2kc/kWh az po 5.2kc/kWh, a většina lidi dobiji spise v te nižší nocni sazbe, takze tech 5 kacek se kteryma pocitas bude jen tehdy, pokud budes dobijet jen prez den z domaci site, pak tu mas ještě moznost paušálního dobijeni u stanic CEZu, a tam to stoji tusim 150-200 na mesic, a je uplne jedno kolik el.energie tam dobijes, proste pausal


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Je někde napsáno kolik kWh
    Je někde napsáno kolik kWh z kapacity baterie u Modelu S je skutečně využíváno a kolik je „rezerva“? Z toho bych si totiž udělal skutečný obrázek o dojezdu…

Napsat komentář