Tesla opět zastaví výrobu elektromobilu Model 3

auto výroba elektromobilů Tesla Model S, X, 3 v továrně ve Fremontu

Jen co se Elon Musk pochlubil tím, že výroba elektromobilu Tesla Model 3 se přibližuje 500 kusům denně, přichází studená sprcha. Od 26. do 31. května se výroba opět zcela zastaví.

Výroba elektromobilů Tesla v továrně ve Fremontu
foto: Tesla

Zatím poslední pětidenní odstávka výroby elektromobilu Tesla Model 3 proběhla koncem letošního dubna, byla už druhá v pořadí. Na konci tohoto měsíce přijde další, dokonce šestidenní.

Aktuálně se přitom Tesla, podle informací od zaměstnanců, konečně začala blížit hranici 4000 vyrobených kusů týdně. Do konce čtvrtletí chce dosáhnout 5000. Musk o dosažených úspěších a neúspěších intenzivně komunikuje se svými zaměstnanci.

V posledním emailu je dokonce žádá, aby ho obeznámili s jakýmikoliv zádrhely, které by mohly stát v cestě metě 500 kusů denně (tedy 3500 týdně). Aby vyřešil dva konkrétní problémy v automatizaci výroby Modelu 3, pořádal dokonce firemní hackathon.

Hackathon je událost, při které musí sezvaní programátoři co nejrychleji vyřešit konkrétní problém nebo vytvořit zadaný produkt. Vítěz získává ocenění.

Hlavním problémem při výrobě Modelu 3 je dnes přitom poměr automatizace a lidské práce. Elon Musk je pro maximální automatizaci. Ta se však neprokázala za všech okolností jako schůdná.

Ostatně, Sam Abuelsamid, průmyslový analytik výzkumné společnosti Navigant Research, upozorňuje, že Tesla dnes čelí podobným problémům, které musel řešit automobilový průmysl jako takový v 80. a 90. letech.

A ukazuje na konkrétní příklad General Motors, kterážto automobilka vyhodila miliardy dolarů v marné snaze ještě více automatizovat výrobu aut.

Takže zatímco automatizace výroby elektromobilu Tesla Model 3 se dnes potýká s problémy – které se řeší, už další připravovaný model, Tesla Model Y, by měl v tomto ohledu znamenat skutečnou revoluci. Je od základu navržen pro maximální automatizaci výroby.



132 komentářů u “Tesla opět zastaví výrobu elektromobilu Model 3”

  1. off
    No a když už tu máme tu královskou svadbu, která

    off

    No a když už tu máme tu královskou svadbu, která mění Británii i celý svět, tak princ Harry neponechal nic náhodě a odvez si svojí novomanželku na svatební párty stylově pomocí elektromobilu Jaguar E type s evropskou spézetkou s datumem svadby :)))) Jupí!
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-5748765/Prince-Harry-takes-new-wife-Meghan-Markle-spin-electric-Jaguar.html


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      hošííí tak to je paráda 🙂
      youtube.com/watch?v=VbbOtkvLCnM

      hošííí tak to je paráda 🙂

      youtube.com/watch?v=VbbOtkvLCnM


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Prince Harry drove his new wife Meghan Markle in a Jaguar
        Prince Harry drove his new wife Meghan Markle in a Jaguar E-Type Zero

        youtube.com/watch?v=VbbOtkvLCnM


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Mate Rimac pro Harry s Meghan Jaguar E-Type ZERO
          Mate Rimac pro Harry s Meghan Jaguar E-Type ZERO E190518

          novinky.cz/auto/472559-harry-s-meghan-se-odvezli-v-legendarnim-jaguaru-mel-vsak-zvlastni-znacku-i-motor.html


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Tomu komu přestal překládat Chrome 😉 Překladač Google
    Tomu komu přestal překládat Chrome 😉 Překladač Google plugin

    chrome.google.com/webstore/detail/google-translate/aapbdbdomjkkjkaonfhkkikfgjllcleb?hl=cs


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Ředitel slovenské firmy uhořel v elektromobilu
    Ředitel slovenské firmy uhořel v elektromobilu Tesla…

    blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/543469/reditel-slovenske-firmy-uhorel-v-elektromobilu-tesla-vracel-se-domu-za-3-detmi.html


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          ?? v rakousku sem to valil 160 s Bravou v noci jako prd a to
          ?? v rakousku sem to valil 160 s Bravou v noci jako prd a to sem východák no problémo a co teprv zazobanec. uvedom si že cedulový limity jsou jen maximální doporučenky a záleží na káře a řidiči 😉


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              země alpský to bude podobný pravdapodóba 😉 asi
              země alpský to bude podobný pravdapodóba 😉 asi


            2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              dávno by se na dálnicích mělo jezdit 160. káry středně
              dávno by se na dálnicích mělo jezdit 160. káry středně vyšší třídy typu bmw 3 a 5 s 6stkou gumy +205 naprosto v poho dávno vykonstruovaný. A socky joudové s šáde fóbijí apodobným sajrajtem prostě povinně pouze pravý pruh 130 max 😉


              1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                Anonymsays:

                na dálnicích možná, na čezkých tankodromech rozhodně
                na dálnicích možná, na čezkých tankodromech rozhodně neeee


              2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                Anonymsays:

                A nejradši by tak jezdili mladý joudové co na to nemají
                A nejradši by tak jezdili mladý joudové co na to nemají zkušenosti a starý dědkové co už na to nemají reflexy.


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Německý soud zpřesnil podmínky zákazu vjezdu dieselových
    Německý soud zpřesnil podmínky zákazu vjezdu dieselových aut

    novinky.cz/auto/472504-nemecky-soud-zpresnil-podminky-zakazu-vjezdu-dieselovych-aut.html


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      …města mohou vyhlásit okamžitě, a zaváděním celých
      …města mohou vyhlásit okamžitě, a zaváděním celých zakázaných zón, ke kterému mají přistupovat postupně podle stáří vozu a množství jím vypouštěných škodlivin…


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            + filtr DPF má defakto až EURO5 a 6 a výše 😉
            + filtr DPF má defakto až EURO5 a 6 a výše 😉


  5. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Povinně pro všechny fosilní popelnice
    Povinně pro všechny fosilní popelnice :))

    hellrider.cz/chopper_a_jine/ostatni/koncovka-vyfuku-na-motocykl-lebka-skull

  6. Elonov problém môže byť v snahe o využitie agilných
    Elonov problém môže byť v snahe o využitie agilných postupov, používaných pri SW vývoji, aplikovaných na HW automotive linku, resp. auto ako také…
    Viac info: https://www.bestpractice.sk/sk/Aktuality/2018/tesla-a-agilny-vyvoj.alej
    Povodny zdroj: https://arstechnica.com/cars/2018/04/experts-say-tesla-has-repeated-car-industry-mistakes-from-the-1980s/

    1. Jsem jen laik, ale to co tam citujou z tý knihy jak roboty
      Jsem jen laik, ale to co tam citujou z tý knihy jak roboty začaly stříkat sami sebe je sice úsměvný, ale je to jen chyba programování robotů a ne důvod k selhání celého procesu a k zastavení linky.
      U linky je problém, když operace na sebe nenavazují a časově kolidují, nebo když rozdílných rychlostech a kapacitách jednotlivých sekcí.
      V čem spočívaj „agilní postupy“ či vodopádové se mi narychlo nepodařilo z wiki pochopit, takže netuším o čem to je.

      Škoda že taková linka nedá ověřit v malém a počítačová simulace je jen simulace. Nejspíš bych si to rozdělil na několik dílů a ty postupně odladil a pak pospojoval, ale s linkou si asi nemůžu hrát jako s Legem :))

      Celkem mi připadá zvláštní, že když si na výrobu naberou šéfa výroby z Audiny, veterána Petera Hochholdingera, že si naběhnou do takovejch problémů? Ale nejspíš Elon moc tlačil na pilu.
      https://electrek.co/2016/10/13/tesla-vp-vehicle-production-interview-peter-hochholdinger/


  7. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Goldman Sachs prudí že Tesla $10B dolarů do roku 2020 …
    Goldman Sachs prudí že Tesla $10B dolarů do roku 2020 … 😉

    bloomberg.com/news/videos/2018-05-17/tesla-may-require-10b-in-funding-by-2020-says-goldman-sachs-video


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        myslíš, že ví co je to sloveso? Třeba jej ještě
        myslíš, že ví co je to sloveso? Třeba jej ještě nepotřeboval 😉


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          tyoe nemáš snad f palici systém automatický korekce
          tyoe nemáš snad f palici systém automatický korekce včetně doplňování a nemusíš s tím votravovat, dyt to sou základy nebo si precti originál i odkaz tam máš nemusím vám snad všecko předžvejkávat jak v mateřský výuka tehlech debilů, kam sme to dopracovali souudruzi :))

      2. Když jsem chodil na Hindšinu k panu Kostičovi, tak nám asi
        Když jsem chodil na Hindšinu k panu Kostičovi, tak nám asi první 2-3 měsíce tajil, že to má ůbec nějaká slovesa. 🙂 Ostatně, mezi slovesy a podstanými jmény vlastně žádný rozdíl není. Hlavně v češtině. Jakmile použijete pády nebo předložkové vazby v Angličtině, tak už to samo evokuje nějakou činnost.

  8. Odstávka byla ohlášená měkolik měsíců dopředu a
    Odstávka byla ohlášená měkolik měsíců dopředu a plánovaná. Optimalizace výrobního procesu. Je to daň za postupný náběh výroby. Buď budou rok optimailizovat a nevyrobí ani jedny dveře, nebo se to může dělat za pochodu. Ta druhá možnost má ale svoje úskalí. Hodně věcí sa asi na prvních sériích muselo předělávat ručně.

    1. Nesmíte všemu věřit. Viděl jsem video, kde jsou baterie
      Nesmíte všemu věřit. Viděl jsem video, kde jsou baterie testované v nezávislé státní zkušebně. Mají skutečně unikátní parametry. Hustota energie sice nic moc, ale jinak jsou dobré. Jestli něco občas nesplňuje kvalitu…, tak to se dá u prototypové výroby čekat. Radomír Prus je, ehm. podnikatel. Kde mají Číňani peníze, no samozřejmě jsou proinvestované. Bude se jednat o vyrovnání a zřejmě soudní cestou, pokud tam opravdu něco (bezcenného) chtěli odcizit, jak i sami přiznávají. To na spolehlivého společníka nevypadá, že. Bude to asi takový případ, jako s tím Novičokem.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        hariprasad:
        „…Viděl jsem video, kde jsou baterie testované

        hariprasad:
        „…Viděl jsem video, kde jsou baterie testované v nezávislé státní zkušebně….“

        Neviděl, protože v nezávislé státní zkušebně testovány NEBYLY.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          hele jak to dopadlo s tvrdíkem s čínanama, ty zadarmo nic
          hele jak to dopadlo s tvrdíkem s čínanama, ty zadarmo nic nedají, to už dávno nejsou levný čínský tenisky :)))))


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            hariprasad:
            Už když jsem viděl tvoje „fizikální“, tušil

            hariprasad:
            Už když jsem viděl tvoje „fizikální“, tušil jsem, žes sem nalinkoval zase nějaký nesmysl.
            A skutečně – žádná státní zkušebna nepotvrdila cokoli o tzv. HE3DA.
            Na videu je soukromá předváděčka firmy pro Zilvara, který se t.č. živí jako neodborný redaktor pro web TZB-info.cz, to je vše.


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              a ja ti kašlu na zilvara z chudobince hlavně že he3da
              a ja ti kašlu na zilvara z chudobince hlavně že he3da startuje a basta je skvělá 😉

              youtube.com/watch?v=4dqa8R8kPAI

            2. Hodnotit podle překlepu mi nepřijde jako přiměřená
              Hodnotit podle překlepu mi nepřijde jako přiměřená odpověď. Pořád jste mi nevysvětil, jak se soukromá předváděčka firmy pro celkem zavedený komerční web (a není to žádný fake news) ocitla v Ústavu fyzikální chemie. Pan Zilvar a TZB je v tomto případě irelevantní. Nebo chcete tvrdit, že státní ústav měření kvůli panu Zilvarovi a Procházkovi zmanipuloval?


              1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                Anonymsays:

                s neználkem, který Fizikálnímu ústavu AVČR Jaroslava
                s neználkem, který Fizikálnímu ústavu AVČR Jaroslava Heyrovského říká nezávislá státní zkušebna nehodlám vést dále debatu.
                To bych tu za chvíli mohl diskutovat na téma Harry Potter nebo Pán prstenů.

                1. Chechta je totiž sám pán bůh s technickým vzděláním a
                  Chechta je totiž sám pán bůh s technickým vzděláním a vy jste jen póvl s humanistickým vzděláním, už to konečně pochopte :)))

      1. „…Prus uvedl, že jeho firma již na trhu posbírala 1,2
        „…Prus uvedl, že jeho firma již na trhu posbírala 1,2 miliardy korun od soukromých investorů. Současně se uchází o dotaci od Evropské unie.“

        To jsou nejspíš tydle bláznivý investoři, kteří si myslí, že investují do českýho Elona Muska :)))))))))

        Sbohem penízky, už je nikdy neuvidíte a penízky z Evropský unie taky skončej v pérdeli. :////

        Nejvyšší čas aby někdo do EÚ napsal, že jsou to dopředu vyhozený prachy stejně jako za ten Žaludův zázrak.

        1. Proč když to jde jinde, by to v Česku Nešlo ?
          Jsou

          Proč když to jde jinde, by to v Česku Nešlo ?
          Jsou zájmové skupiny které nechtějí aby se něco postavilo.
          Akumulátory jsou obrovský byznys. Poptávka převyšuje nabídku . Konkurenci je potřeba zlikvidovat už v zárodku .
          Čínané bez ostychu kopírují Nemají žádné zábrany .
          Jednoho dne možná Nějaká Čínská firma převálcuje i Teslu.
          Po tom co jim okopírují výrobní proces a skokově sníží výrobní náklady Jako v jiných odvětvích .

          https://www.youtube.com/watch?v=p1sp99bOoew

          https://www.youtube.com/watch?v=OEW5BeyO9h0

          https://www.youtube.com/watch?v=8AtSMFCD5oY&t=1582s

          https://www.youtube.com/watch?v=harG_Gg8DeE&t=12s

          1. Číňaní určitě převálcují Teslu, minimálně v
            Číňaní určitě převálcují Teslu, minimálně v chrlení levějších elektroaut do celýho světa, tak jako převalcovali výrobce elektroniky, textilu, bot, ajánevimčehoještě. Voni s tím hlavně převálcujou i auto dinosaury a ty půjdou do kytek. Zbydou z nich jenom nálepky, který si Číňani budou lepit na auta. Však to sem už píšu nějakej ten pátek. Btw celej automobilovej svět se nastěhoval k nim. Šéfové VW dokonce na prezentacích žvatlaj čínsky. Na to se podívejte to stojí za to :)))

            Jo v Čině si taky naivně myslej, že když je pidinárody dokážou porazit be fotbale, tak se musí u nich v těch milijardách najít 11 kluků, který porazej svět… No ani celonárodní masovej fotbalivej program a ani ti nejlepší zahraniční trenéři se nezmohli na to aby je neporazil třeba tým Kataru s pár usouženejma hráčema :)))

            Víra je moc fajn, ale bez výsledků je k hounu 😉 Trump taky pořád doufá, že se u nich přestaně střílet na školách…

      2. A co mám(e) dělat. Buď máte víc informací, nebo jste
        A co mám(e) dělat. Buď máte víc informací, nebo jste prostě jen víc podezřívavý. Technologie je to určitě zajímavá. Jde jen o to, jestli se pan Prus s panem Procházkou ukáží jako dostatečně zodpovědní podnikatelé, kterým jde o postavení fabriky a náběh výroby. Na lemontování je vždycky dost času.

  9. Když koukám na ty komentáře, přijde mi, že jsem jediný,
    Když koukám na ty komentáře, přijde mi, že jsem jediný, komu ten náběh výroby přijde úžasný a problémy vnímám minimální.
    Vždyť v úplně nové továrně za 6 měsíců překonali s Modelem 3 produkci modelu S, za 8 měsíců modelu S a X dohromady, nyní za 10 měsíců od dodání prvního vozu jsou na stabilní produkci 3000-3500 vozů týdně (150-180 tisíc vozů ročně), tedy více než Škoda Superb (a mluví se snad u Superbu, že Škoda nezvládá produkci?) a zmiňované zastavení výroby by mělo přinést zlepšení na 5000 vozů týdně (250 tisíc ročně) už za 6 týdnů, tedy pouhý rok od spuštění. A i kdyby dali „jen“ 4000 týdně, tak je to skvělý výsledek.
    Jediný problém vidím, že prostě plánovali (resp. Musk plánoval) náběh výroby super-hyper-mega-giga-ultra rychlý a hladký, ale je „pouze“ super rychlý s občasným zádrhelem.
    Schválně jsem zvědavej příští rok na Superb Plug-in hybrid a e-CitiGo, jestli zvládnou alespoň desetinovým tempem co TM3, tipuju ale, že se ani s jedním modelem nedostanou na 500 kusů týdně do roka od spuštění výroby.

      1. Škoda najela na Tesla mód, taky nestíhá. 😀
        Vyprodaná

        Škoda najela na Tesla mód, taky nestíhá. 😀

        Vyprodaná novinka: na Škodu Karoq s novou benzinovou 1,5 se čeká rok
        https://auto.idnes.cz/ckaci-lhuta-skoda-karoq-dealer-dodani-dv9-/automoto.aspx?c=A180131_160521_automoto_fdv

        Škoda láme rekordy, ale nestíhá. Auta musí lakovat v Německu
        http://auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/skoda-lame-rekordy-ale-nestiha-auta-musi-lakovat-v-nemecku.html

        Škoda nestačí vyrábět model Karoq. Výroba se přesouvá do Německa
        https://www.driveto.cz/blog/clanek/nova-skoda-karoq-se-nestaci-vyrabet/


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          🙂 taky dobrý, mě teda dostaly ty VW párky, to je jak
          🙂 taky dobrý, mě teda dostaly ty VW párky, to je jak kladivo na hřebíček soudruzi to se musí nechat 😉

    1. Se Superb Plug-in hybrid to bude asi mít Škoda Auto
      Se Superb Plug-in hybrid to bude asi mít Škoda Auto těžké, ale vyrábět e-CitiGo zvládne Saša se Serjožou. Log VW je na eUP myslím celkem 6, včetně toho na krytu motoru. Ta musíte odlepit a dát nová nebo, pokud inženýři z VW zamakali, jen přelepit stávající. No a ty reliéfní vzadu se budou dávat rovnou škodovácká.
      Chcete eCityGo zítra? S naší sadou samolepek ho můžete iDnes!!!

      1. E-Up! není ani v první dvacítce EV v Evropě, tedy má
        E-Up! není ani v první dvacítce EV v Evropě, tedy má prodeje méně než 5191 ks/rok, tedy výroba běží pod 100 kusů týdně. A to má mít eCitiGo (taky máte koukám jako já tendence psát CityGo :)) mnohem větší baterii. Opravdu můžu mít e-Up! (nový) iDnes nebo je čekačka jako u ostatních rok?
        https://cleantechnica.com/2018/01/27/tesla-surges-renault-zoe-coasts-1-2017-europe-electric-car-sales/

        1. iDnes to v sobotu odpoledne nezjistím :-), ale na rozdíl od
          iDnes to v sobotu odpoledne nezjistím :-), ale na rozdíl od obecně známých brutálních lhůt u ostatních BEV v Evropě je o eUP ticho po pěšině. Takže možná dodávka skoro ihned (lepší varianta) nebo ho nikdo nechce (horší varianta) a tím není problém uspokojit poptávku.

          1. eUp nemá tepelné čerpadlo ale priamoohrev, v zime dojazd aj
            eUp nemá tepelné čerpadlo ale priamoohrev, v zime dojazd aj po meste polovičný, aspoň na SK sa dealeri tvária že majú zlato a na predvádzačky je zľava 4%, na nové bez zľavy, čo znamená, že nový Leaf so zľavou je pomaly na tej cene. K tomu malá baterka, pomalé rýchlonabíjanie, veľkosť auta – miniauto, žiadna výbava a tým je ten nezáujem asi vysvetlený.

            1. Teď se zasním, ale třeba na to VW zareaguje u verze s
              Teď se zasním, ale třeba na to VW zareaguje u verze s větší baterií e-UP!, která má být letos představena, a tato bude významně levnější. On by si to VW mohl dovolit, protože ničemu jinému z jeho nabídky toto vozidlo konkurovat nemůže a spalovací verze řady UP! jsou mu teď už spíše k zlosti, páč mu nijak nepomáhají s flotilovými emisemi.

  10. Tesla si zajistila dodavky lithia z Australie na 3 roky. To je
    Tesla si zajistila dodavky lithia z Australie na 3 roky. To je celkem nudna zprava. Ale kde ma zajistene dodavky slavna ceska HE3DA? Pry odebere vsechno lithium z Krusnych hor. Jenomze se tam nic nedeje a he3da vykrikuje jak to vsem natre. Za par mesicu musi odhalit sve karty. To bude blamaz. Podvod jak Brno. Nebo se pletu?


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      neměl by mít ten maník tu hlavu blíž k pistoli? já mám
      neměl by mít ten maník tu hlavu blíž k pistoli? já mám hlavu cca 30cm od pistole, když už ten drahej benzín musím platit tak jim přece nenechám zdarma ty výpary!!


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        NE právě naopak! měl by mít pistoli blíž k hlavě 🙂
        NE právě naopak! měl by mít pistoli blíž k hlavě 🙂

  11. To je zase teorií. Prostě mají čerstvě dostavěnou
    To je zase teorií. Prostě mají čerstvě dostavěnou výrobní linku a teď jí musí „debugovat“ a vyladit. Zatím je vidět, že jsou po každé iteraci rychlejší a mají kvalitnější výstup.
    V JE Temelín jim to trvalo na každém reaktoru 2 roky a to je to mnohem jednodušší než tohle.

      1. Já si moc dobře pamatuju ty desítky odstávek, kdy ten
        Já si moc dobře pamatuju ty desítky odstávek, kdy ten reaktor pár týdnů jel a pak ho museli vypnout, něco poštelovat (vibrující turbína, netěsnosti, …) a zase to nahazovali. Nic se neporouchalo.
        Jim se na lince taky nic nepokazilo. Jen jí vypnou, poladí, aby dosáhli vyšší rychlosti produkce/kvality výroby a znovu jí pustí. Učí se za pochodu, a dost rychle.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Většina z těch odstávek jsou povinné kroky, které musí
          Většina z těch odstávek jsou povinné kroky, které musí udělat, zkontrolovat a nechat si od Úřadu pro jaderdou bezpečnost schálit, že můžou přejí k dalšímu kroku. Ty kroky jsou přesně daný a nic, NIC se nesmí vyněchat ani přeskočit. A hlavně do všeho mají snahu kecat např. Jihočeské matky a kontrolují to např. i okolní státy …
          Srovnávat zprovoznění JE s výrobní linkou na auta – to snad ani nelze komentovat. Jsou to úplně jiný vesmíry …


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            Nemyslim si ze je v tom nejaky rozdiel. U JE sa akurat
            Nemyslim si ze je v tom nejaky rozdiel. U JE sa akurat podstatne viac dba na bezpecnost. Povinne kroky si ce moze mat ale su tam aj rozne kontroly, ktore si tie kroky vynucuju v pripade nedodrzania predpokladov ako pisal vyssie (rozne vibracie, netestnosti, atd).


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Tak to „akorát se více dbá na bezpečnost“ je práve ten
              Tak to „akorát se více dbá na bezpečnost“ je práve ten sakra rozdíl. Nejen co se týká procesů, ale i ceny. Viz. např. minulý rok, jak stály JE kvůli svarům. Reálně v nich nebyl problém, ale nebyla v pořádku dokumentace a veškeré zprávy apod. – stálo asi 4-8mld (nevím přesně) díky nuceným odstávkám. A to přesto že nikde zádné „různé vibrace a netěsnosti nebyly“ a reálně nikde žadný problematický svar nebyl objeven.
              Jeden z velkých problémů při rozjezdu JETE byly vibrace od turbíny. Ty se projevovali např. i v režimech, které při normálním provozu nevadí (dané otáčky se rychle přejedou), ale během úvodního testování se na těchto otáčkách muselo zůstat dlouhodobě a pak byly vibrace problém. Jednou z hlavních příčin těchto vibrací bylo, že hlavní rotor někde cca rok stál (kvůli prodlení při výstavě), ale neotáčel se! Takto masivní rotor se totiž musí alespoň pomalu otáček, když se dlouhodobě skladuje, aby se vlastní vahou neprověsil. Při jeho hmotnosti a otáčkách pak sebemenší nevývaha rozvibruje celý barák.
              Podívejte se někde, jak vypadá rotor pro 1GW a pak přestaňte psát, že je to stovnatelné s lakovací a montážní linkou.
              V Tesle prostě nezvládají přechod na velkosériovou výrobu, což jim ostatně spousta lidí, co problematice rozumí, předpovídalo.


              1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                Anonymsays:

                Nie nie je v tom rozdiel. Presne ako popisujete problemy treba
                Nie nie je v tom rozdiel. Presne ako popisujete problemy treba odladit a to chce cas. To je problem u uplne kazdeho zariadenia. Je to jedno ci je to vyrobna linka, JE ci dokonca softwarovy produkt. Tako ako pri JE sa objavil problem s turbinou tak aj tu sa objavuje vela problemov ktore mozu byt aj mensieho charakteru ale toto funguje ako retaz. Ta je silna ako najslabsi clanok, cize ak nejaky clanok linky nefunguje spravne ci dostatocne rychlo tak cela linka sa mu musi prisposobit.

                Podla mna to Tesla zvlada velmi dobre aj ked ma prekvapilo ze prisli az s takou mierou automatizacie. Na druhej strane je to logicke pretoze to je prave to co moze znizit cenu aut a byt konkurencie schopny. Postupom casu budu vyrabat viac a viac aut. Tychto odstavok este par budu mat.
                Musk si toho zobral priliz vela na plecia ale na druhej strane nevidim dovod preco by sa mu to v konecnom dosledku nemohlo podarit. Kazdym cislom ktorym navysuju tyzdennu vyrobu budu zahanbovat ludi ktory tvrdia ze to nedokazu alebo to nezvladaju. Treba si uvedomit ze Tesla nemala vyrobnu linku pre model 3.

                Trochu sa mi nepaci ze je Musk poslednych par mesiacov lovnou zverou pre vsemudrych trollov a novinarov, ktory stale ako supy cakaju kedy zomrie ich obet.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Ano ale normalnym automobilkam to trva 6mesiacov-uprava linky
      Ano ale normalnym automobilkam to trva 6mesiacov-uprava linky na novy model. Elon tvrdil ze to da za 4mesiace, nedal. Uz je to rok a stale linka nejde na 100%.

      1. Schválně jsem se podíval na nějaký nový model – Škoda
        Schválně jsem se podíval na nějaký nový model – Škoda Kodiaq a píše se o lhůtách delších než rok. A to tu porovnáváme zaběhnutou automobilku vs. novou, roky fungující továrnu vs. nově postavenou, cíl 10 tisíc měsíčně (tam TM3 už pár týdnů je) vs. cíl 40 tisíc měsíčně.


  12. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    OT:
    Myslim si ze VW ma stale problem:
    auto.hnonline.sk

    OT:

    Myslim si ze VW ma stale problem:

    auto.hnonline.sk /automobilky/1747409-nechali-otestovat-naftove-auta-po-uprave-zistili-vyrazne-prekrocenie-emisnych-limitov

    Preto su germani tichucko a predvadzaju max. rozne photoshopove ilustracie a koncepty o ich EV. Dufam, ze padnu s tymto na hubu a zacnu realne investovat do EV (vymenia vysku investicii do EV a ropakov na opacne cisla).


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Úplně stejný „problém“ mají i všechny další evropské
      Úplně stejný „problém“ mají i všechny další evropské automobilky, které v minulosti úplně stějně „dodržovali“ emise u svých naftových motorů, ovšem v EU to bylo legální.

      VW má jen problém, že se přiznal v USA, a tak ho teď chtějí různí právníci i po Evropě obrat, ovšem je totální nesmysl, když ta soudkyně tvrdí, že překračování v reálu vůči laboratoři o 77% je u starých aut hrozně moc, když nejnovější norma EU, co začne pro nové motory teprve letos, určuje i jako přísnější možnost v reálu překračovat o 50%.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Suhlasim ale VW je z nich najvacsia automobilka. Naviac
        Suhlasim ale VW je z nich najvacsia automobilka. Naviac prekrocenie o 77% je dost len zalezi na to ci sa mysli norma alebo laboratorne meranie. Ak o tolko prekracuju normu nemali by vobec jazdit po cestach. Ja ked na EK presiahnem normu tiez nesmiem na cesty.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Co přesně necháteš na tom, že laboratorní normu v
          Co přesně necháteš na tom, že laboratorní normu v reálném provozu překračují úplně všechny evropské 2-12 let staré osobní nafťáky v EU o 50-500%, a rozdíl mezi automobilkami není skoro žádný, jde spíš o jednotlivé modely jestli je nastavovali víc sportovně atd.
          Kdyby teď Evropa zakázala ta auta, tak poškodí jasně nejvíc vlastní evropské automobilky, které kvůli EU regulacím investovali drtivě nejvíc do osobních dieslů na celém světě, a původní evropské automobilky by buď zcela skončili nebo je skoupila americká a čínská konkurence.


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            No nechapem naco je taka norma, ze?
            Ano klasicka alibisticka

            No nechapem naco je taka norma, ze?

            Ano klasicka alibisticka odpoved, kedze by sme poskodili ekonomiku tak s tym vobec nic nerobme. Ved poskodzovanie zdravia problem nie je, vsak? Ja sa pytam kolko uz VW zaplatil za tento podvod a kolko ludi to stalo zivot?

  13. Správný Šéf se zajíma o technický problém do hloubky od
    Správný Šéf se zajíma o technický problém do hloubky od nejnižší ůrovně výroby. Aby našel nejlepší řešení. Ale v tak obrovské továrne to musí byt velmi technicky náročné a na jednoho člověka příliš moc informací .
    Ladění výrobního procesu trvá několik měsíců.
    Vše záleží na technické zdatnosti pracovníků výroby .

    Robotický sklad odlišná konstrukce
    https://www.youtube.com/watch?v=4DKrcpa8Z_E
    https://www.youtube.com/watch?v=FBl4Y55V2Z4
    https://www.youtube.com/watch?v=R6Ajw2jVqSU

    Havarovaná Tesla
    Nedají si pokoj Rozebírají další Tesla Mode 3
    Tesla Model 3 Battery Removal and Dissasembly
    Oproti Tesla S/X Odlišná konstrukce
    https://www.youtube.com/watch?v=PvCOcBynlq0

    1. Z me zkusenosti je „Správný Šéf se zajíma o technický
      Z me zkusenosti je „Správný Šéf se zajíma o technický problém do hloubky od nejnižší ůrovně výroby“ v takhle velke firme cesta do pekel.
      Sef je tam od toho, aby mel celkovy prehled (a idealne i nejake povedomi o technicke strance veci), ale do hloubky tomu maji rozumnet podrizeni, kterym duveruje. V opacnem pripade se to zvrhava v micromanagementove peklo – sef se s odpustenim se*e do veci, do kterych mu nic neni a nasranost v tymu roste. Nasleduji odchody (odshora).

      Jeste jednou, to cele plati pro velke firmy a vyskoke sefy. V male firme (a ve velke sef „prvni urovne“ – primo nad zamestnanci) samozrejme nesmi byt mimo, jinak nebude mit zadny respekt (alespon v IT).

      1. No konečně správná formulace. .. Přesně tak to je….
        No konečně správná formulace. .. Přesně tak to je…. Popřípadě správný šéf si umí vybrat správný personál a chápat, že v daném čase má řešit problémy v pořadí, jaký mají dopad na ekonomiku firmy. A zbytek podle hesla: „Najmi lidi a rozdej úkoly.“

        (Ne jako někteří velcí národní myslitelé, kteří jsou schopni 3 dny řešit cenu, za kterou se prodává guláš v kantýně poslanecké sněmovny..:-)))


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          No a teraz si predstav ze si sef ty a investoval si miliardu
          No a teraz si predstav ze si sef ty a investoval si miliardu do niecoho co podla vsetkych ide do kytek. Co urobis, budes dalej doverovat ludom ktory nestihaju (tu sa bavime o manazeroch nie pracovnikoch) alebo sa zacnes pozerat na to kde je problem.

          1. Den má 24 hodin a i když Elon spí v zasedací místnosti a
            Den má 24 hodin a i když Elon spí v zasedací místnosti a bude makat 7 dní v týdnu (co asi ne, protože i Gigafactory , SpaceX a ostatní aktivity žerou čas) tak se mi zdá logické, že seřadí prúsery podle velikosti a likviduje je jeden za druhým. A jestli je jeden z hlavních prúserů, že má v krámu lidi , kerý nestíhaj, tak je jeden den poučí o time-managementu a za pár dní je buď mission completed or employees fired ..:-)))


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              No a dalsi dovod je ze Musk je sef vsetkych, cize co povie to
              No a dalsi dovod je ze Musk je sef vsetkych, cize co povie to sa ide robit a nerozmysla sa a analyzuje ci sa to moze urobit alebo nie aby niektory z nadriadenych neprisiel o miesto. V tomto poznam manazerov a velmi radi sa zbavuju zodpovednosti.

          2. To je dvousecne – kdyz jsi ten meziclanek, tak se potrebujes
            To je dvousecne – kdyz jsi ten meziclanek, tak se potrebujes soustredit na reseni toho problemu a ne petkrat peti ruznym sefum vysvetlovat, proc je neco takhle a ne onakhle (obvykle to ma nejaky ne na prvni pohled zrejmy duvod). Pripadne jeste poslouchat, ze jsi mel pouzit kleste se zlutymi rukojetmi a ne zelenymi, protoze je to napsane v company policy (i kdyz jinak funguji uplne stejne) od nekoho, kdo nepozna kleste od sroubovaku (nadsazka).

      2. Jasně že základ jsou samostatně pracující
        Jasně že základ jsou samostatně pracující podřízení.
        Bez to nemůže firma orentující se na výrobu Fungovat .
        Ale i zdánlivě nepodstatný technický problém na začátku výrobního procesu může na konci přerůst obrovský problém .
        Pokud není řešen už na začátku.
        Ano musí oddělit existenčně důležité problémy od těch nepodstatných a ty řešit.
        Jak Elon Musk
        Pracuje s podřízenými je hesky rozepsáno v knize
        Elon Musk: Tesla, SpaceX a hledání fantastické budoucnosti


  14. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Ja drzim Muskovi palce. Zatial po kazdej odstavke sa pocet aut
    Ja drzim Muskovi palce. Zatial po kazdej odstavke sa pocet aut vyrobenych denne zvysil. Verim ze do konca tohto roku dosiahnu cislo 1000.


  15. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    njn s tím se počítalo, to aby dosáhli na ty dotace nesmí
    njn s tím se počítalo, to aby dosáhli na ty dotace nesmí jich do prázdnin tolik vyrobit, pak se to zas rozjede na plný gule 😉


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/
      bloomberg.com/gr

      insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

      bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

  16. „Sam Abuelsamid, průmyslový analytik výzkumné společnosti
    „Sam Abuelsamid, průmyslový analytik výzkumné společnosti Navigant Research, upozorňuje…“
    Osobně ho neznám a nechci význam jeho práce nijak snižovat, ale zamyslel se někdy nad tím, kam bychom došli, pokud by se řídili radami analytiků osobnosti jak Steve Wozniak, Steve Jobs, Henry Ford, T. A. Edison, Elon Musk a další?


  17. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Porovnávat problémy s automatizáciou, ktorú riešil GM v
    Porovnávat problémy s automatizáciou, ktorú riešil GM v 80tych rokoch minulého tisícročia s tým, čo musí vyriešiť Tesla teraz ?!
    No neviem 😀


  18. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Je smutné, že aj po troch modeloch riešia výrobné
    Je smutné, že aj po troch modeloch riešia výrobné problémy ako start-up


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Mě to přijde naopak jako výhoda. Změny jsou schopni dělat
      Mě to přijde naopak jako výhoda. Změny jsou schopni dělat okamžitě a ne až po podpisu 6ti různých osob z různých oddělení a dalších administrativních kroku. Proto byli schopni se dostat s výrobou tak daleko za tak krátkou dobu v porovnání s ostatními automobilkami.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Programování robotů a chodu linky je jednoznačně práce
          Programování robotů a chodu linky je jednoznačně práce pro programátory.

          1. Neni to spis parametrizace? Pokud ma linka ci roboti moznost
            Neni to spis parametrizace? Pokud ma linka ci roboti moznost pracovat ve vice rezimech, tak to je naprogramovane od programatoru, ale konkretni provoz uz je jen nastaven a na to je programatora skoda (to ja bych delat nechtel, od toho mam v praci lidi 🙂 )


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              A co robi programator? Iba parametrizuje stav pamate, na
              A co robi programator? Iba parametrizuje stav pamate, na zaklade ktorej sa vykonavaju instrukcie/program 😉

              1. Analyzuje problem a vymysli nejoptimalnejsi reseni.
                Kdyz mate

                Analyzuje problem a vymysli nejoptimalnejsi reseni.
                Kdyz mate viceuzivatelsky system, muzete upravu udelat tak, ze se z nej stane monouzivatelsky, nebo ji muzete udelat inteligentneji. Pokud mate vicevlaknovy system, muze pekne fungovat pro tisic vlaken mesic, ale muze tam byt chyba a jednou za cas spadne, co provede vypocet spatne.
                Takze i k predchozimu prispevku – pokud prepisuji nejaky vykres do CNC, pak to je operator, jelikoz neprinasi zadnou pridanou hodnotu, jen kopiruje 🙂 Nikdy jsme danou cinnost nevidel, ale pokud je to opravdu tak, ze vezme vykres a neco nastavi na stroji, aby se nakresleny tvar vyrobil, pak takovceho cloveka lze naprogramovat 🙂 Ono vlastne dost lidskych connosti lze naprogramovat. Problem je ten, ze program vzdy obsahuje chyby a na zacatku jich obsahuje nekolikanasobne vic, nez ten clovek, pak to dopadne jak u Tesly. Verim, ze v konecnem dusledku se ji to zvysena automatizace vyplati.


                1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Nie to robi analytik (aj ked casto je praca uvadzana ako
                  Nie to robi analytik (aj ked casto je praca uvadzana ako programator-analytik). Programator iba nastavuje stav pamate resp. postupnost instrukcii pomocou tohto stavu na vykonanie v processore.

                  Inak ked uz sme pri tom, prave ten strojar nastavovac parametrov musi byt celkom dobry analytik inac nic moc nenastavi.

                2. Mate pravdu, je to o pojmech. V mem okoli rozlisujeme
                  Mate pravdu, je to o pojmech. V mem okoli rozlisujeme programatory a kodery. Ale kazdopadne cloveka, ktery u programovani nepremysli v souvislostech, nedokaze pochopit okolni kod, nedokaze optimalizovat svuj vytvor, tak to neni programator. Za par hodin kazdemu vysvetlim, syntaxi konkretniho jazyka s par integrovanejma prikazama a jak prevest cestinu do danych prikazu na prikladu jednoduche kalkulacky). To z nej ale neudela programatora, ten pouze dokaze precist vstup, nastavi pamet, aktivuje konkretni obvody v procesoru a vypise vystup.
                  Kazdopadne nechci byt nejak agresivni, verim, ze mame na mysli uplne to same, jen kazdy dane cinnosti prirazuje jiny pojem. 🙂

                  Muzete mi tedy prosim nastinit, co ten operator CNC stroje dela? Moc rad se poucim.

            2. Jděte do nějaké továrny s CNC obráběcími stroji a
              Jděte do nějaké továrny s CNC obráběcími stroji a řekněte tam nahlas že CNC programátoři vlastně nejsou programátoři protože vlastně jen zadávají parametry z výkresů 😀

              Jen se ujistěte že se ve vašem okolí nevyskytují:
              * buď žádní CNC programátoři
              * nebo žádné volně ložené těžké předměty

Napsat komentář