Tesla zkouší pojízdné obchody z kontejnerů

auto Tesla Motors mobile experience Santa Barbara

Americká automobilka Tesla Motors stále ještě nemůže prodávat svá auta v řadě států USA. Zkouší proto nepříznivé zákony obejít novinkou: pojízdným kontejnerovým showroomem.

Prodej elektromobilů Tesla Motors není v USA jednoduchý. Tesla zkouší pojízdné obchody v podobě kontejnerů naložených na náklaďácích. Po zastavení je možné je rozložit během pár hodin na dvojnásobek plochy. První zastávka: Santa Barbara.
foto: Tesla Motors

Tesla se aktuálně na svém twitteru pochlubila zásadní novinkou. Nazvala ji „mobile experience“ nebo také „pop-up stores“. Jde o pojízdné kontejnerové showroomy, které mohou brázdit celé Spojené státy.

Narozdíl od ostatních automobilek nevyužívá Tesla Motors pro prodej svých aut dealerství, tedy třetí stranu, mezičlánek mezi koncovým spotřebitelem a výrobcem. To ale v mnoha státech není ze zákona možné, a tak tam nemůže prodávat (např. v Texasu).

Mobilní showroom je jednou z cest, jak toto omezení obejít. Tesla v něm stále nemůže své auto prodat (ani zmínit jeho cenu), ale může auto předvádět a navést zákazníka na web, kde už si auto může objednat.

Případně ho poslat za koupí do nejbližšího státu, kde je prodej možný. Zároveň to znamená pro Teslu méně legislativních problémů a výrazně nižší náklady než permanentní prodejní lokace.

Už mnohokrát jsme se přesvědčili, že pro nákup elektromobilu, resp. Tesla Model S, je zcela zásadní možnost vyzkoušet si ho, posedět nebo projet se v něm. I marketing Tesly tohle dobře ví, a dělá všechno proto, aby tuto možnost dal co nejvíce lidem.

Jde o další příklad skvělého „guerillového“/inovativního způsobu přemýšlení, který je Tesle tolik vlastní. , šéf firmy, už něco o pojízdných showroomech naznačil před pár měsíci.

Tesla Motors



12 komentářů u “Tesla zkouší pojízdné obchody z kontejnerů”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Super nápad, ušetří
    Super nápad, ušetří nemalé prostředky na stavbách kamenných prodejen, jenom mi říjde lehce zvláštní, že všichni používají jen šestimetrové kontejnery

  2. Tleskám. I v tom smyslu,
    Tleskám. I v tom smyslu, že tyto jednoduché domy se třeba dělají i u nás a osazují standardně fotovoltaikou pro jejich autonomní provoz. S fotovoltaikou Solar City, baterií Powerwall a další baterií v Tesle Model S zaparkované před domem ideální spojení.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Ano v obou případech se
          Ano v obou případech se jedná o rok 2012. Geniální Musk a jeho stejně schopní spolupracovníci, jedinec takovíto uspěšný projekt a vizi nemůže sám obsáhnout, jsou a ještě dlouho budou prvními. Ale je dobře, že mají v Evropě i Asii následovníky a možná v budoucnu i konkurenty. Tak to má být.

          1. Musím říci, že ve
            Musím říci, že ve světle mých čerstvých osobních zkušeností mi leckteré pasáže z dokumentu vyvolávají úsměv na tváři. Prezentována jako technicky neprůkopničtější automobilka na světě. A přitom, kdybych vám řekl, že tato firma třeba neakceptuje elektronický podpis tak mi možná ani nebudete věřit…

Napsat komentář