Test: Peugeot 308 e-HDi – úsporný mikrohybrid

Peugeot 308 e-HDi test

Koncern PSA Peugeot Citroen si přisvojil pojem „mikrohybridy“ a pomalu jej tlačí na trh. Před časem jsme si technologii e-HDi vyzkoušeli u žhavé novinky v podobě vozu Citroen C4. Peugeot na sebe nenechal dlouho čekat a nová 308 e-HDi nabízí pokročilou Stop&Start technologii tentokrát v kombinaci s mnohem příjemnější šestistupňovou manuální převodovkou.   

foto: Hybrid.cz

Francouský automobilový koncern se hodlá v oblasti šetrných automobilů angažovat čím dál tím víc. Na trhu už má , které – ač původně jen přeznačené vozy -, mají úspěch. Peugeot iOn mimochodem právě testujeme a je to skvělý zážitek.

Intenzivně také automobilka pracuje na plnohodnotných poháněných systémem . Ty ale na trhu budou teprve za několik měsíců. Už dnes ale nabízí právě mikrohybridní řešení, které nese označení e-HDi. Podrobnosti o tom jak funguje si můžete přečíst v samostatném článku.

Cílem koncernu je nabídnout v každém segmentu, od nejmenších po největší a nejluxusnější. Nový Peugeot 308 e-HDi je na této lince někde v pomyslném středu. Nová, uhlazenější přední maska auta, větší znak lva uprostřed a upravené přední světlomety jsou hlavní znaky odlišující exteriér novinky od starších modelů.

Poklad má v sobě

To hlavní se ale skrývá uvnitř. Pokročilá verze dnes čím dál tím běžnějšího systému Stop&Start se u PSA jmenuje . Jednoduše jde o to, že se motor dokáže rychle vypnout když není a opět rychle zapnout když právě je potřeba. Výsledkem je pak šetrnější chod s ohledem na spotřebu paliva i hlučnost.

Plusy a mínusy
nízká spotřeba české silnice dají autu zabrat
rychlé a tiché Stop&Start nedodělky ve vybavení interiéru
prostorný interiér
cena
Hodnocení: Hodnocení 4/5
test Peugeot 308 e-HDi test Peugeot 308 e-HDi test Peugeot 308 e-HDi

Pohonným agregátem Peugeot 308 e-HDi je 1,6l diesel s výkonem 82 kW a točivým momentem 270 Nm. Vyspělý si ve spojení s manuální převodovkou doslova chrochtá blahem, ale naštěstí jen velmi potichu. Mírně nad 1500 ot./min. je výrazně cítit efekt turba. K dispozici je i šestý převodový stupeň, díky kterému pohodlně a tiše přede i ve vyšších rychlostech.

funkce je znatelná, ale vše probíhá tiše, rychle a s prakticky nulovým obtěžováním řidiče, tj. bez vibrací (narozdíl třeba od vozu Škoda Roomster Greenline). Kdyby však přeci jen někdo nemohl Stop&Start přijít na chuť, může funkci jednoduše vypnout. Ale nedoporučujeme to. I díky ní totiž Peugeot 308 e-HDi v našem testu dosáhl vynikající spotřeby.

Spotřeba auta

Svižnější jízda při rychlostech přes 130 km/h si z nádrže bere rozhodně přes 6 l/100 km. Jakmile ale zklidníte k mírnějším 90-110 km/h rychlostem, můžete se těšit na spotřebu kolem 4 l/100 km i níž. Při 90 km/h si Peugeot 308 e-HDi klidně dokáže podržet i 3,8 l/100 km, při 130 km/h si pak vezme 4,5 l/100 km.

Peugeot 308 e-HDi test

Dieselu se jednoznačně líbí na . Auto si při 150km výletu při kterém jsme 80 % času strávili na dálnici řeklo průměrně o 3,8 l/100 km. Na 213km cestě s přibližně 75% dálnic to bylo 4,1 l/100 km. Celková naměřená spotřeba na 770 km, které jsme během testování vozu Peugeot 308 e-HDi najeli, byla 5,1 l/100 km.

Motor nové 308ky s e-HDi oddaně táhne za jakýchkoliv okolností. Podvozek ale takové terno není – i menší nerovnosti jsou v něm cítit. Tužší je i spojka a řízení, ale tak jako u všeho – rychle si zvyknete. Co mi však nejde do hlavy je skutečnost, že Stop&Start nevypne motor při zatažené ruční brzdě.

Interiér

Interiér auta nabízí na malý kompakt dostatek prostoru a především dobře tvarovaná, tvrdá sedadla. „Tvrdost“ budiž poznávacím znakem nového Peugeotu 308 e-HDi. Vyloženě otravné je však jezdící opěrátko pro pravou ruku řidiče uprostřed za řadící pákou, které vám neustále skáče pod rukou sem a tam.

Oblíbeným prvkem interiéru je dnes velké panoramatické střešní okno. Skutečně nabízí skvělý výhled a dává jízdě úplně nový rozměr. V letních parnech jde však o dvojsečnou zbraň – kdykoliv jej zapomenete při opuštění auta na sluníčku zatáhnout, vrátíte se do ještě brutálnější výhně, než jste zvyklí.

Peugeot 308 e-HDi test

Pasažéři se mohou těšit z dostatku místa pro své nohy, stejně tak i kufr nabízí dostatek prostoru pro cestovní bagáž. Snad jen nákladová hrana kufru by mohla být níž pro snažší manipulaci s nákladem. Ta je však daní za vyšší podvozek a pohodlnější nastupování.

Palubní deska vypadá pro danou třídu dobře, především stylové bílé budíky. Dojem však kazí změť čudlíků uprostřed s jejichž pomocí ovládáte klimatizaci, rádio, navigaci a další funkce. Ovládání je však nepřehledné a prapodivně řešené. V PSA by potřebovali zaměstnat zkušenější user experience designéry.

Jako kompaktní rodinný hatchback nabízí Peugeot 308 e-HDi za dobré peníze přiměřené svezení. Auto je prostorově velkorysé a jeho spotřeba vám bude dělat radost za každých okolností. Interiér by si ale zasloužil doladit a na podvozek je třeba si zvyknout.

Cena testované verze Peugeot 308 e-HDI Sportium: 409 900 Kč
Cena základní verze verze Peugeot 308 e-HDi: 399 900 Kč

Základní technické specifikace
Název: Peugeot 308 e-HDi
Typ:
Výrobce:
Rozměry (délka, šířka, výška v mm): 4276, 1821, 1519
Rozvor (mm): 2608
Max. rychlost: 192 km/h
Hmotnost (kg, provozní): 1493
Objem palivové nádrže (l): 60
Výkon (kombinovaný): 82 kW
Motor: 1560 ccm, Euro 5
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,4 s
Spotřeba (l/100 km): 3,8 – 6,0
Převodovka: šestistupňová manuální
Aerodynamický odpor (Cx): ?
Emise (g/km): 104
Karoserie: hatchback, pětidveřový
Zavazadlový prostor (l): ?
Země původu: Francie



4 komentářů u “Test: Peugeot 308 e-HDi – úsporný mikrohybrid”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Je v tomto autě také ten
    Je v tomto autě také ten superkondenzátor jako v Citroënu? Je vždy součástí technologie e-HDI, nebo nálepka e-HDI znamená jen start-stop systém?


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    co je sloziteho na
    co je sloziteho na nechcipani se zatazenou rucni brzdou dyt ji pri rozjezdu do kopce pouziva dost ridicu


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      No ja jsem treba (a rekl
      No ja jsem treba (a rekl bych ze to tak ma vetsina lidi) prestal rucku pouzivat od doby asistentu pro rozjezd do kopce (a to ma C4ka a 308 v zakladni vybave)

Napsat komentář