Toyota Auris Hybrid uspěla na alternativní Rallye Monte Carlo

hybridy Toyota Auris Hybrid Rallye Monte Carlo

je považována za matku dnešního sportu rallye. Ke 100. narozeninám této závodní legendy se organizátoři postarali také o prezentaci budoucnosti. Odnoží pro je se 108 automobily největší pro technologie s nízkými emisemi v , která se tento rok konala již popáté.   

Zároveň tvoří testy na historických trasách Rallye Monte Carlo úvod k seriálu FIA Alternative Energies Cup. Rallye vede ze tří stanovišť Clermont-Ferrand, Annecy-Le-Vieux (obě ) a Lugano (Švýcarsko) přes Valence (Francie), tunel Mont Blanc a francouzské Alpes Maritimes až na Cote d’Azur do .

Povolena jsou (až na kategorie výjimek) vozidla s emisemi méně než 115 CO 2 g/km. nastupují proti sobě ve zkouškách rovnoměrnosti, spotřeby a zručnosti. Prostřednictvím kvocientu z hmotnosti vozidla, produkcí CO 2, hustoty energie paliva a spotřeby vypočítají organizátoři hodnoty srovnatelné mezi třídami – a tím pak celkové hodnocení.

Knížectví Monako jako cíl má též symbolický obsah: Jako „testovací biotop“ pro podporuje se 300 , bezplatnými parkovišti a státními subvencemi (ve výši třetiny kupní ceny) prosazování zelené technologie.

Ve zkoušce rovnoměrnosti zvítězili Raymond Durand/Bernard Vialar (Francie) na voze před týmem Agehm/Conti () na voze a týmem Massimo Beltrami/Giovanni Merzari (), též na voze Auris Hybrid.

„Pro zatáčkovité horské silnice je efektivní Auris ideálním automobilem“, říká šťastný vítěz Durand. Poprvé v rallye byly na jeho voze Auris použity pneumatiky „BluEarth“, zvlášť vyvinuté pro .

V celkovém hodnocení zvítězil bývalý francouzský pilot Formule 1 Erik Comas se spolujezdcem Sebastienem Cholem na voze Tesla Roadster.

Místa 3. a 6. obsadili Luis Murguia/Javier Urmeneta () a Christophe Ponset/Serge Pastor (Francie) na voze a Massimo Beltrami/Giovanni Merzari (Švýcarsko), na místě 4. a 5. rallye zakončili Fabrice Capitaine/Gerard Cuif (Francie) na voze .

S vozem Auris Hybrid společnosti Toyota Deutschland se rallye zúčastnil tým žurnalistů Jan Wilms/Jack Kulcke – a obsadil úctyhodné 68. místo. Další modely Toyota v závodě: , FJ Cruiser jako modifikace bioetanolu E85, , Autogas, .

Zátěžové a dojezdové testy na náročných trasách Alp jsou pro některé výrobce čím dál důležitější. Již v roce 2010 obsadila Toyota v celkovém hodnocení druhé, třetí a čtvrté místo s vozem Toyota Prius.

V roce 2009 vytvořila s elektrickým sportovním autem a dojezdem 394 km tehdejší silniční rekord pro elektromobily.

Rok od roku rostoucí počet účastníků ukazuje potenciál budoucího použití ve světovém motorsportu. Obzvláště na delší vzdálenosti se zde nabízí hybridní řešení jako u vozů .

tisková zpráva, foto: Toyota



Napsat komentář