Toyota chystá solární dobíjecí stanice pro elektrická auta

Toyota plug-in - solární dobejecí stanice

Toyota Prius plug-in hybrid se začíná testovat už letos. Běžní zákazníci si zatím mohou koupit pouze třetí generaci Priusu, která dobíjení ze zásuvky prozatím neumožňuje. Plug-in verze Priusu se má začít prodávat příští nebo přespříští rok. Toyota už nyní připravuje vlastní solární dobíjecí stanice. V Japonsku jich do dubna vyroste 21 a budou dobíjet testovací flotilu.  

Dobíjecí stanicifotovoltaickou střechou vyvinula společnost Toyota Industries Corp. Je určena pro dobíjení elektromobilůplug-in hybridů. V Tokiu v prefektuře Aichi bude do dubna vybudováno 21 těchto stanic na veřejně přístupných místech – vlakových stanicích, u městského úřadu atd.

Celkový výkon solárních panelů je 1,9 kW, kapacita baterie, do které se energie ukládá, je 8,4 kWh. Maximální výkon konvertoru je 3,2 kW pokud je stanice připojena k síti, 1,5 kVA pokud funguje samostatně. V případě, že se ve stanici nedobíjí žádný Prius, může být generovaná energie prodávna do rozvodné sítě.

Podle TIC mohou stanice sloužit například v případě živelných katastrof a výpadku elektřiny. Placení za elektřinu může probíhat jednoduše platební kartou.

Toyota zaujímá komplexní přístup, chce vyrábět jak auta na elektřinu, tak i dobíjecí stanice pro ně. To znamená kompletní, nebo alespoň částečnou nezávislost na dodavatelích energií.

greencarcongress via tech.on, obrázek: Toyota



11 komentářů u “Toyota chystá solární dobíjecí stanice pro elektrická auta”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Podle mě je tohle správná
    Podle mě je tohle správná cesta. Dnešní panely sice nejsou nejvýkonější (aspoň ty „levnější“) a sluníčka např. u nás není zase tolik, ale přece jenom jsme na začátku, za 20 let to může bejt s panelama uplně jinak, ale dokud se nezačnou masově používat, vývoj tak rychle nepůjde… A o tom jak je příjemný parkovat pod střechou v létě i v zimě není třeba mluvit. 🙂


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Otazka je , ci sa oplati
    Otazka je , ci sa oplati stavat nieco, co funguje v najlepsom pripade len 5-6 hodin denne a par dni do roka. Urcite by to mali skombinovat minimalne s nejakym veternym generatorom, alebo celu vyrobu elektriny nechat na elektrarne (to by asi vyslo uplne najlacnejsie).


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Tak pokud zrovna nebudou
      Tak pokud zrovna nebudou dobíjet, půjde elektřina do sítě. Tisíce takových parkovišť je vlastně tisíce malých elektráren.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        S tym, co je na tom obrazku,
        S tym, co je na tom obrazku, by sa mozno dal dobit solarny bycikel za pekneho pocasia.


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Tohle se mi líbí. Hlavně
    Tohle se mi líbí. Hlavně v oblastech s intenzivním slunečním svitem to bude mít dvojí účinek, vyšší výkon při dobíjení a zároveň stínění aut před sluncem, ušetří energie na klimatizaci.
    S tím mne napadá, jak bude nebo je řešeno topení/klimatizace v elektromobilech? Přeci jen jsou to žrouti.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Kúrenie býva buď
      Kúrenie býva buď nezávislé naftové, alebo keramické výhrevné teleso. O klimatizácii neviem.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Klimatizace bude poháněna
        Klimatizace bude poháněna fotovoltaikou umístěnou na střeše, resp. karoserii vozidla.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Nejsem si jisty, ale myslim,
          Nejsem si jisty, ale myslim, ze solarni panel bude schopen pouze vrtet ventilatorem v pripade zaparkovaneho auta. Vice to pry neda, kompresor to asi neroztoci.


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            No právě, v zimě si umím
            No právě, v zimě si umím představit třeba plynové, ethanolové nebo podobné topení, ale v létě? Vždyť klimatizace by akumulátor dost zatěžovala, a dojezd 160 Km by mohl být ani ne poloviční…nevím, nikde se o řešení vytápění/klimatizace nepíše.


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Na gm-volt.com by se pri
              Na gm-volt.com by se pri trose stesti snad dalo najit i video, kde to vysvetluji, jak to maji vyresene – v pripade Chevyho Volta. Jak klima, tak topeni. Pokusim se to najit a kdyz tak to sem hodit.

Napsat komentář