Toyota má v Japonsku objednávky na 1500 vodíkových aut Mirai

Toyota Mirai auto na vodík

Automobilka Toyota dosud obdržela přibližně 1500 objednávek na nový sedan „Mirai“ poháněný palivovými články, a to již během prvního měsíce od premiéry tohoto modelu na japonském trhu, která se uskutečnila vloni 15. prosince.

Toyota Mirai bude první sériově vyráběné komerčně prodávané auto na vodík
foto: Toyota

Při představování nového vozidla Toyota oznámila svůj plán prodat v Japonsku do konce roku 2015 přibližně 400 těchto vozidel. S ohledem na vysoký počet přijatých objednávek Toyota předpokládá, že dodací lhůty budou oproti předpokladům výrazně delší.

Přibližně 60 % objednávek vystavily vládní úřady nebo správci firemních vozových parků; cca 40 % objednávek pochází od soukromých zájemců. Převážná většina objednávek dorazila z Tokia a prefektur Kanagawa, Aiči a Fukuoka.

Motor Toyoty Mirai pohání elektřina produkovaná palivovým článkem na palubě vozu chemickou reakcí vzdušného kyslíku a vodíku z nádrže. Toyota chce díky spojení „příkladných ekologických parametrů a výkonu přinášejícího radost z jízdy „přispět k rozvoji budoucí vodíkové společnosti“.

FOTOGALERIE

Toyota Mirai auto na vodík

foto: Toyota

Toyota Mirai auto na vodík

foto: Toyota

Toyota Mirai auto na vodík

foto: Toyota

Toyota Mirai auto na vodík

foto: Toyota

Toyota Mirai auto na vodík

foto: Toyota
tisková zpráva



23 komentářů u “Toyota má v Japonsku objednávky na 1500 vodíkových aut Mirai”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Vidim to tak, ze vodikova
    Vidim to tak, ze vodikova auta povedou k dalsi zavislosti na servisu tohoto supersloziteho auta a k zavislosti na dodavkach vodiku. Chteji dalsi navazny obchod a ne jednoduchy elektromotor a nabijeni ze zasuvky doma.


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Podle těch obrázků se
    Podle těch obrázků se Japonci nedrží základního pravidla K.I.S.S. Což je ale pro nové technologie poměrně důležité.

  3. Každé zboží má svého
    Každé zboží má svého kupce, ale tohle auto je taková složitá nákupní taška, kterou doma z kanystru ani ze zásuvky nenatankuju.
    Ze předu to vypadá jako standardní plasťák, co se teďka vyrábějí, ale zadní část vozu je dle mého vyloženě škaredá.
    Na druhou stranu asi mají za to, že ví, co dělají…


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Mna fascinuje, kolko to ma v
    Mna fascinuje, kolko to ma v podvozku haraburdia, potahanej elektriky, stroje, pristroje, atd. kym Tesla S to ma cele, na jednom malom mieste oproti el.motoru ktory je tam tiez uplne nenapadne. Z toho mi hlava neberie. ale ostatne EV tiez to maju take roztahane, zapratany cely kufor s haraburdim, a Tesla S len 2 velke diery v predu a v zadu.

      1. Tak zase bych to
        Tak zase bych to nepřeháněl. Nejvíc místa tam zabírají ty nádrže na vodík, ostatní „haraburdí“ je zcela ve standardních rozměrech ostatních pohonných systémů. Nehledě na to že takový systém CNG nezabírá o nic méně prostoru, spíš víc.
        Ale určitě se shodnem, že čistý elektromobil je konstrukčně mnohem jednodušší.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      no to je jasny dyt Elon
      no to je jasny dyt Elon říkal že je to kravina 😉

      v garáži si to nenatankujete a při tlaku 400 až 700 bar vodíkovky pod prdelí vás leda čeká cesta na měsíc :-))

      kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/hydrogen-power/


  5. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    pěkná krávovina todleto,
    pěkná krávovina todleto, japonci si snad myslí že nacionální podporou domácího japonskýho prémiovýho přepal ekoauta zachrání skomírající japonskou ekonomiku hahaha. Spíš bych to viděla na Tojota majself PR :-))


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        hariprasad – souhlasím s
        hariprasad – souhlasím s vámi. Japonsko rozhodně na tom není nijak špatně. A jak je vidět hned tak špatně nebude, můžeme mu jenom závidět. Teprve budoucnost ukáže ….. , zatím i tam si vodíková auta nekupuje střední třída a živnostníci, ale uspěšní a zajištění Japonci a firmy. Pokud by to bylo jako v ČR tak by tamní občan čekal až mu k tomu pomuže sociálka a nikoli vlastní usilí a pracovní uspěch!


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            státní zadlužení stouplo
            státní zadlužení stouplo na monstrózních 250% HDP …

            patria.cz/zpravodajstvi/2085988/obrovsky-statni-dluh-nejvetsi-hrozbou-japonske-ekonomiky-jen-bude-dlouhodobe-oslabovat.html

            mmjiné 🙂

        1. Ale bohužel ani nijak
          Ale bohužel ani nijak dobře. Je to nejzadluženější stát na světě co se týče výše HDP. A je jedno, že většinu toho dluhu drží samotní Japonci. Nakonec i americký dluh je z většiny držen domácím investory, bankami a korporacemi. A hlavně Japonsko je jednou z nejrychleji stárnoucích zemí na světě a s už 20 let stagnujícím hospodářstvím. Ale do hrobu bych ho ještě neukládal 😉


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Konecne poradne auto. A to s
      Konecne poradne auto. A to s tou skomirajici ekonomikou jste cetl kde :)))))


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Porad nechapu co ma
          Porad nechapu co ma spolecneho HPD Japonska s obchodnimi vysledky soukrome nadnarodni firmy jako je Toyota. Ale mozna mi to vysvetlite Anonyme.

      1. Jj. Je pravda, že jsou na
        Jj. Je pravda, že jsou na tom teď japonci ekonomicky hodně špatně. Korejci si teďka lítají do Japonska, protože je tam pro ně všechno za babku – levněji než doma. Teda jen Ti, co se nebojí radioaktivity..
        Berte to tak, že jste jeden z mála, kterému se tohle zbytečně malé složité prdítko k ničemu líbí. Osobně žádného takového člověka neznám:)


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Jo, to mozna tady, kde
          Jo, to mozna tady, kde diskutuje par porad stejnych lidi, kteri jsou proste poblazneni nadsenci a to je tak asi vsechno 🙂 To proste neni relevantni vzorek. Verte, ze vzdelani lidi v mem okoli maji jiny nazor, akorat se podobnych diskuzi jen neucastni.

          1. to by ma zaujímalo, čím
            to by ma zaujímalo, čím argumentujú tí vzdelaní ľudia vo Vašom okolí na nevýhody vodíkových áut. Ak sa bavíme o tom ako nahradiť benzínové autá tak pri EV mám nejakú, dosť jasnú predstavu ako by sa to mohlo za 20-30 rokov podariť, pri vodíkových nie. Uvediem len niekoľko základných problémov pre nahradenie benzínových áut vodíkovými:
            drahšie ako bežný hybrid – potreba oveľa väčšej batérie ako bežný hybrid, palivový článok oveľa drahší ako spaľovák. Používanie vzácnych kovov.
            vodík je drahší ako benzín
            neexistuje infraštruktúra na výrobu vodíka v potrebnom rozsahu cena sa bude pohybovať v desiatkach, ak nie stovkách miliárd EUR
            neexistuje infraštruktúra pre tankovanie. V EU minimálne 200mld EUR.
            celková energetická úspora oproti bežným benzínovým motorom prakticky žiadna – cca 3 x vyššia celková spotreba na 1 km ako pri EV.
            to je len tak narýchlo čo som si spomenul.
            Veľmi by ma zaujímali tie argumenty, určite lepšie vzdelaných ľudí ako som ja – rád sa poučím.

Napsat komentář