Toyota Prius pro rok 2015: lehčí a šetrnější

auto Eric Leong Prius 2015 design koncept

Třetí generace nejoblíbenějšího hybridu na světě, vozu Toyota Prius, je na trhu od roku 2009. Celkem se zatím prodalo 2,6 milionu PriusůToyota už bezesporu připravuje generaci čtvrtou. Na povrch začínají vyplouvat první spekulace na téma jaké auto to vlastně bude.

Takhle si Prius roku 2015 představuje průmyslový designér Eric Leong
foto: Eric Leong

S tím, jak se Prius, resp. hybridní pohonný systém Hybrid Synergy Drive, už víc než 15 let vyvíjí, je model od modelu obtížnější dosahovat zajímavého snížení spotřeby. Proto si Toyota mezi třetí a čtvrtou generací nechává mnohaletou mezeru.

Mezitím uvádí na trh vozy jako Prius+, Prius c nebo Toyota Prius plug-in hybrid. S jejich pomocí rozšiřuje rodinu Prius a prošlapává si cestu k tomu, aby měla v nabídce hybridní verzi každého svého modelu.

Není pochyb o tom, že čtvrtá generace Priusu, která se na trhu objeví v letech 20142015, bude muset opět nabídnout sníženou spotřebu. To nebude jednoduché, protože poslední verze třetí generace z roku 2012 nabízí spotřebu ve městě 4,6 l/100 km a na 4,9 l/100 km.

Jak dál může spotřebu snižovat? Podle spekulací magazínu Insideline to bude především skrze snížení hmotnosti s pomocí lehčích materiálů, propracovanější aerodynamiku (ovšem při zachování ikonického Prius tvaru) a pneumatiky s nižším valivým odporem.

Zdroj přímo z automobilky Toyota údajně magazínu odhalil, že pro druhou generaci Priusu Toyota uvažovala dokonce o hliníkovém rámu, ne nepodobném technologii Space Frame, který Audi využila u svého Audi A2. Nakonec bylo ale od nápadu upuštěno z důvodu vysokých nákladů a obav, že výroba by nebyla tak objemná, aby to vysokou cenu ospravedlnilo.

Teď už je ale jasné, že Prius je světový hit a výroba (po)roste. Odhodlá se Toyota k nápadu hliníkového rámu vrátit? To by spotřebu poslalo výrazně níž.

Čtěte také: Bude takhle vypadat Prius v roce 2015?

Současný Prius váží 1380 kg s rozměry 4480 mm délka, 1745 mm šířka, 1490 mm výška. bylo výrazně menší (3826 mm délka, 1673 mm šířka, 1553 mm výška), vážilo od 895 kg a nabízelo v dieselové verzi spotřebu kolem 3 l/100 km! Mimochodem, Toyota a BMW aktuálně navázali spolupráci v oblasti dieselů a hybridů.

bude pro Toyotu čím dál tím těžší a pravděpodobně bude muset přijít s radikálním řešením. Mohla by to být například pátá generace Priusu s rámem z hliníku a dieselovým motorem? Rádi se necháme překvapit!



4 komentářů u “Toyota Prius pro rok 2015: lehčí a šetrnější”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    „ikonický tvar Priusu“
    „ikonický tvar Priusu“ podľa mňa pôsobí trochu grcoidne, ale pokiaľ by to malo vyzerať podľa obrázku, to je iná káva – to by sa mi páčilo.

Napsat komentář