TransExpo 2013: český SOR zaujal elektrobusem s novým designem

auto elektrický autobus elektrobus SOR EBN 8

Český prapor na Mezinárodním veletrhu veřejné dopravy v polských Kielcích pozvedl konstruktér autobusů SOR z Libchav. Prezentoval se hned pěti vozidly, mezi kterými vyčníval elektrobus SOR EBN 8.

Elektrobus SOR EBN 8 na veletrhu TransExpo 2013 v Polsku
foto: archiv autora

Elektrobus SOR EBN 8 se sice v Kielcích představil už loni, letos však se zcela novým, veřejnosti stále nepříliš známým designem. Elektrické autobusy SOR s novým designem jsme doposud mohli spatřit jen v Jeseníkách, kde si vůz EBN 9,5 vyzkoušel dopravce Arriva Morava.

Poté se uskutečnila předváděcí jízda pro prezidenta republiky Miloše Zemana v libchavském areálu při setkání se zaměstnanci. Elektrickou výzbrojí se nově designovaný elektrobus příliš neliší od svých předchůdců, ale jak již bylo řečeno, na první pohled však zaujme zcela novým designem, z kterého se může těšit především čelní maska.

Pro pořádek uveďme, že dalšími vystavovanými vozy z Libchav byly kloubový autobus SOR CITY NB 18 v nátěru pro Pražskou integrovanou dopravu, SOR CITY NB 12 s motorem splňující emisní normu EURO VI a dva vozy typu SOR CN 12, z nichž jeden se mohl pyšnit pohonem na .

Mírným zklamáním byla expozice polské společnosti AMZ Kutno. Po loňském velkolepém představení elektrobusu CitySmile CS10E, který byl během léta testován i v Ostravě, se letos u stánku této firmy žádný ekologický autobus neukázal.

AMZ vystavovalo ze své rodiny „usměvavých“ autobusů dieselové vozy AMZ CitySmile 8.5 a AMZ CitySmile CS12LF a mikrobus na podvozku Mercedes-Benz Sprinter.



12 komentářů u “TransExpo 2013: český SOR zaujal elektrobusem s novým designem”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    podle všeho jsou to tyto
    podle všeho jsou to tyto články a hodnoty napětí zde udávané sedí správně 🙂

    eskutr.cz/cs/baterie/212-lifepo-lifeypo-lifepo4-clanky-baterie-300ah-40ah-20ah-60ah-90a-200ahh-100ah.html


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      A kdo by těm papírovým
      A kdo by těm papírovým parametrům věřil? Jednou je max. nabíjecí napětí článku 3,80V , podruhé 4,25V a potřetí třeba 3,65V nebo 3,60V.
      Stačí se podívat na nějaké foto z diskuze o skútrech, jak takové přebíjené články dopadnou a kolik dají celkem cyklů.
      Hodně informací o těchto článcích naleznete také na mypower.cz


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Tak jsou to life články a
              Tak jsou to life články a ty průmyslové mají max nabíjecí napětí vyšší než ty „klasické“


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Většina technických
        Většina technických informací si vzdělaný zájemce najde na stránkách výrobce. Je dobře, že výborný výrobce výborných a u řidičů používajících k seberealizaci Iveco Dally v MHD. Fandím vnitrostátní konstrukci, jak se zachová výrobce luxusních Irisbusů z Vysokého Mýta. Pro většinu městských MHD s denním dojezdem do dvěstě km je k pořízení těchto vozidel překážkou pořizovací cena a případné zadlužení a nejistý splátkový kalendář.

Napsat komentář