V maďarském logistickém parku mají jako první na světě solární dlažební systém

Platio Solar Paver: modulární dlažební systém vybavený výkonnými solárními články zabudovanými do dlažebních elementů z recyklovaného plastu.

Společnosti Prologis a Platio vydláždily logistický park solární dlažbou. Prologis Park Budapest-Harbor se stal prvním logistickým parkem na světě, který tuto zelenou technologii využije v běžném provozu.

Platio LLC je maďarská společnost se sídlem v Budapešti, jež se zabývá navrhováním inteligentních prvků pro veřejný prostor. Jejím prvním produktem je Platio Solar Paver: modulární dlažební systém vybavený výkonnými solárními články zabudovanými do dlažebních elementů z recyklovaného plastu. Prvky Platio Solar Paver určené pro běžný pěší provoz mohou být instalovány do dlážděných ploch venkovních zařízení či budov, jimž dodávají čistou energii. Společnost systémy vyrábí, instaluje a dále monitoruje.
foto: Platio/Prologis

Dlaždice na celkové ploše 4,7 metrů čtverečních jsou v Prologis Park Budapest-Harbor zabudovány do chodníku u nabíjecí stanice pro elektromobily. Za slunečního svitu pro ni fotovoltaický systém o výkonu 720 Wp generuje zelenou energii. Když není stanice využívaná, zásobuje energií nedalekou kancelářskou budovu.

„Udržitelnost není pouze klíčovým tématem společnosti Prologis, je přímo zakotvená v naší DNA. Do našich logistických budov přinášíme řadu zelených řešení a s ohledem na další inovace věnujeme zvláštní pozornost testování potenciálních technologií budoucnosti, jako jsou obnovitelné zdroje, jež nabízí Platio,” řekl László Kemenes, senior viceprezident a country manager Prologis pro Maďarsko.

Instalace solární dlažby

Instalace solární dlažby
foto: Prologis

„Výběr klíčových partnerů, kteří podporují inovativní technologie a umožní nám otestovat nové oblasti jejich využití, je pro nás důležitý. S pomocí Prologis se nám podařilo instalovat naše první řešení pro EV nabíjecí stanici, což je významný milník našeho působení a zároveň součást našeho poslání přispívat k rozvoji elektromobility,“ řekl Miklós Illyés, spoluzakladatel společnosti Platio.

Prologis Park Budapest-Harbor je situovaný v jižní části Budapešti v městském obvodu 22 na západním břehu Dunaje. Park sestává z 10 budov o celkové rozloze 132 000 metrů čtverečních, jeho potenciál pro další rozšíření je 27 000 metrů čtverečních. Má výborné napojení na mezinárodní silniční síť přes místní dopravní tepnu N6 a následně na dálnice M0 a M6.

Solární dlažba u nabíjecí stanice pro elektromobily

Solární dlažba u nabíjecí stanice pro elektromobily
foto: Prologis

Prologis Park Budapest-Harbor využívá výjimečně dobrého umístění a skvělé dostupnosti veřejné dopravy 
i železniční sítě. Mezi služby a vybavení, jež park poskytuje, se řadí profesionální správa nemovitostí, rekreační areál s fotbalovým hřištěm, zeleninová zahrádka nebo čistírna odpadních vod.

tisková zpráva



15 komentářů u “V maďarském logistickém parku mají jako první na světě solární dlažební systém”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    By mne zajimalo, jak je to s oterem te kryci hmoty pri
    By mne zajimalo, jak je to s oterem te kryci hmoty pri prejizdeni a tedy jak poklesnou watpiiky.
    Ja bych tedy volil pergolu a zastresil bych i ten wallbox a plocha by byla razem 4x vetsi a pocet parkplacu by se nesnizil, lepe by se to samo pucovalo atd atd.

  2. tomu jsem nepochopil. cituji: „Společnosti Prologis a Platio
    tomu jsem nepochopil. cituji: „Společnosti Prologis a Platio vydláždily logistický park solární dlažbou“ a dale cituji:“Dlaždice na celkové ploše 4,7 metrů čtverečních…“ tak kolik toho vlastne vydlazdili? logisticky park, nebo 4,7m2 ?

    1. Obrázek napoví. Reklamní pásek rozměrů cca 2×2 metry o
      Obrázek napoví. Reklamní pásek rozměrů cca 2×2 metry o výkonu 0,72 kWp, když moje malá elektrárna na malé jižní střeše obdélníkového domu z roku 2009 má 3,6 kWp. Jako reklama dobrý, ale jako doplněk nabíjecí stanice? To je spíše vtip. Beru, že jižněji v Maďarsku svítí násobně lépe než v Ostravě (ostatně už sestřenice u Hodonína to svou FVE oproti mé roční výrobou na 1 instalovaný kWp lehce potvrdí), ale i kdyby to jelo jenom jako ta moje, tak to ročně vyrobí s bídou 900 kWh. Jinými slovy to 56x nabije moje malého Peugeota Ion z 0 do plna. Máme 52 týdnů, takže se bavíme o nabití jednoho z nejmenších elektromobilů s 16 kWh baterkou v průměru 1x týdně. Jako pilotní řešení kolik toho solární dlažba vydrží po pár letech dobrý, ale jinak nesmysl. Když si vezmu ty hektary zastavěných ploch logistického areálu s volnými střechami všude kolem.

  3. Zřejmě už i do Maďarska dorazily dotace na inteligentní
    Zřejmě už i do Maďarska dorazily dotace na inteligentní města, viz WiFi na petřínské lanovce za 2mKč atd. Stačí nabídnout co zrovna letí a může to nakupovat státní úředník. Jikak ale technicky i technologicky zajímavý výrobek, pokud je funkční a něco vydrží.


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Společnosti Prologis a Platio vydláždily….“y“
    Společnosti Prologis a Platio vydláždily….“y“


  5. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    To muselo stát ale peněz… Jako demonstrátor dobrý. Podle
    To muselo stát ale peněz… Jako demonstrátor dobrý. Podle fotky se mi jeví, že je to v místě, kde je chodník, taky auto stát nebude.
    Pokud je firma tak super udržitelná, tak předpokládám, že na střechách a popř. na bocích budov už panely mají (tam, kde to má smysl) a pokud ne, tak mi to zaváním jen jako levná reklama.


  6. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    „Za slunečního svitu pro ni fotovoltaický systém o výkonu
    „Za slunečního svitu pro ni fotovoltaický systém o výkonu 720 Wp generuje zelenou energii.“

    Kolik tahle sranda stála? Nebylo by levnější a hlavně praktičtější proste dané parkoviště zastřešit fotovoltaikou? 720Wp je směšné a navíc vhodné jen pro dobu, kdy tam nestojí žádné auto. Pokud tam tedy bude stát elektromobil a nabíjet, bude to prakticky k ničemu.


  7. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Mam pocit, ze dat fotovoltaiku na parkovacie miesto, kde bude
    Mam pocit, ze dat fotovoltaiku na parkovacie miesto, kde bude po cely cas stat auto, a tienit, je tak trochu nezmysel. Mozno z tych FV dlazdic vydlazdit pristupovu cestu by malo zmysel.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Jsou „zabudovány do chodníku u nabíjecí stanice pro
      Jsou „zabudovány do chodníku u nabíjecí stanice pro elektromobily“ 🙂


  8. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    4,7m2 – to nestoji hadam ani za zmienku. Keby tak spravili
    4,7m2 – to nestoji hadam ani za zmienku. Keby tak spravili cele parkovisko, ale toto je na smiech.

Napsat komentář