Volkswagen vyrábí nový Multivan, příští rok rozjede elektromobil ID. Buzz

Volkswagen Multivan nově přijíždí také ve verzi plug-in hybrid. V továrně v Hannoveru se příští rok začne vyrábět také elektrická dodávka ID. Buzz. foto:

Volkswagen Užitkové vozy spustil sériovou výrobu nového Multivanu včetně verze s plug-in hybridním pohonem. Nový Multivan nabízí kromě nového pohonu také vyšší úroveň komfortu i bezpečnosti a inovativní interiér. Zahájení výroby je milníkem v procesu transformace hlavního výrobního závodu značky Volkswagen Užitkové vozy. Jeho rekonstrukce dále pokračuje a závod se připravuje na zahájení výroby plně elektrického modelu ID. BUZZ v příštím roce.

Efektivnější výroba

Volkswagen Užitkové vozy dosáhl dalšího zvýšení efektivity výroby širším využitím automatizace a důslednou strategií digitalizace. Skvělým příkladem je karosárna. Zatímco míra automatizace v této části výroby je u modelu T6.1 asi 77 %, u nového Multivanu je to už 93 %. Obsluha strojů dohlíží z jednoho ovládacího stanoviště na několik pracovních stanic současně. Díky digitálnímu zařízení na základě chytrých hodinek je s výrobním zařízením trvale ve spojení. Systém s předstihem hlásí, že jsou zapotřebí díly nebo je nutná údržba. Tím se předchází prostojům.

Po spuštění nového zařízení pro nanášení krycího laku před dvěma roky obdržela nyní lakovna nejmodernější zařízení, které pracuje se dvěma různými barvami laku. Nový Multivan zde získává oblíbená dvoubarevná lakování karoserie. Efektivitu montáže zvyšuje automatizovaná logistika dílů. Autonomní přepravníky ve výrobní hale vozí díly přímo ze skladů na montážní linky. Modely T6.1, Multivan, ID. BUZZ a ID. BUZZ Cargo budou vyráběny na pouhých dvou hlavních montážních linkách

Programy školení a vzdělávání zaměstnanců

„S transformací výrobního závodu vstupujeme do budoucnosti i s našimi zaměstnanci,“ říká Nassia Zdravkova, vedoucí personalistiky pro Německo. Školení pro výrobu nových modelů, výrobních procesů a především elektromobilitu probíhají průběžně. Značka Volkswagen Užitkové vozy přitom stále častěji sází na virtuální školení, při nichž se zaměstnanci seznamují s novými pracovními procesy prostřednictvím brýlí s virtuální realitou.

Pokračující digitalizace a automatizace vytváří v oblasti výroby také nová pracovní místa. Ta jsou obsazována zaměstnanci, kteří absolvovali cílená školení a programy zaměřené na rozvoj potřebných dovedností. „V současnosti běží program, který připravuje datové analytiky z interních zdrojů. V blízké budoucnosti budou pro nás jejich dovednosti při výrobě automobilů stále potřebnější,“ říká Zdravková. 

Výrobní strategie Change4Factory a trvale udržitelná továrna

Zahájení sériové výroby nového Multivanu ve verzi plug-in hybrid je v závodě Hannover milníkem v oblasti elektrifikace. Od roku 2022 se v něm budou souběžně vyrábět tři modely vozidel na třech různých automobilových platformách a se třemi variantami pohonu: T6.1, nový Multivan a zcela elektrický ID. BUZZ. Od roku 2025 se pak budou v Hannoveru vyrábět další modely prémiových elektromobilů pro ostatní koncernové značky. Baumert k tomu říká: „Tím budeme jedním z nejmodernějších výrobních závodů v koncernu Volkswagen. Naše výroba bude propojená, digitální a vysoce automatizovaná.“

Oddělení výroby a logistiky značky Volkswagen Užitkové vozy aktivně řídí transformaci výrobních závodů na základě výrobní strategie Change4Factory. Kromě efektivní výroby automobilů je podstatou této strategie „Trvale udržitelná továrna“: Jedná se o vizi továrny bez negativního vlivu na životní prostředí, která přímo směřuje ke splnění koncernového cíle klimaticky neutrální bilance do roku 2050. Volkswagen Užitkové vozy sníží v prvním kroku do roku 2025 vliv výroby na životní prostředí o 50 % v porovnání s rokem 2010. Ve výrobním závodě jsou realizovány stovky opatření pro snižování emisí a zvyšování trvalé udržitelnosti při používání zdrojů, ale také pro eliminaci odpadu nebo podporu biodiverzity. 

Nejnovější generace modelu Multivan

S novým Multivanem se v Hannoveru poprvé sériově vyrábí vozidlo na základě modulární platformy MQB pro vozidla s motorem uloženým vpředu napříč. Koncepčně se jedná u tohoto MPV o obrovský vývojový skok. Nabídka pohonů poprvé zahrnuje verzi plug-in hybrid. Kromě toho byl do výbavy zařazen nový evoluční stupeň síťově propojených asistenčních, ovládacích, informačních a zábavních systémů.

Plug-in hybridní pohon (PHEV) o výkonu 160 kW umožňuje jak kratší jízdy s nulovými lokálními emisemi, tak i cestování na dlouhé vzdálenosti díky dlouhému dojezdu a nízké celkové spotřebě. Multivan kromě toho přichází na trh také se dvěma přeplňovanými zážehovými motory (100 kW/136 k a 150 kW/204 k). Již na jaře 2022 bude následovat turbodiesel s výkonem 110 kW/150 k.

„Předprodej nového Multivanu na českém trhu zahájíme v druhé polovině října. Uvedení na trh v České republice bude následovat začátkem příštího roku“, říká Jakub Šebesta, ředitel značky Volkswagen Užitkové vozy.

zdroj: tisková zpráva



17 komentářů u “Volkswagen vyrábí nový Multivan, příští rok rozjede elektromobil ID. Buzz”

    1. Že má Litvínovská rafinerie spotřebu cca 1 TWh elektřiny ročně? Těžko říct jak to myslel.

      Spíš nechápu ty řeči o levném uhlí a že se výroba v uhelkách prý dnes vyplatí za cenu 15-20 eur bez povolenky. To úplně moc nevychází když vezmu, že cena uhlí je nad 100 eur / tunu tedy cca za 100 eur / MWh.

      1. Tak se koukni na zitrejsi ceny elektriny na burze. V dennich hodinach, v dobe kdy drive byvaly nejvyssi ceny (kdyz fve jeste nehraly zadnou roli) je vzdy kdyz sviti slunicko jedna z nejnizsich cen. Samozrejme kdyz hodne fouka vitr, tak se cena snizuje behem teto doby na minimum. Takze solarni tunel nam zase vraci penize diky nizsim cenam. Toto ale elektrarenska mafie nerada slysi a zabednenci jim jeste sekunduji. Moje tvrzeni se da lehce overit, staci se podivat na dny kdyz slunicko nesviti a misto nizkych cen se objevuji absolutni maxima. FVE/OZE nam take setri nemale penize.

          1. Kvuli Brexitu to musi udelat sami. Urcite to neni spatna myslenka vyuzivat jizni slunicko ktere zari vic hodin nez na severu. Zkusenosti z jinych pousti je asi dostatek, tak z technickeho hlediska by to nemel byt problem. Maroko je stabilni stat, tak neocekavam nejaky chaos. Navic z provozu budou mit take nejakou vyhodu a to stabilizuje cely region. Podle meho palec nahoru. Snad se uskutecni vic takovych projektu. Ja bych takovou energii odebiral radeji nez z Temelina.

  1. Německo od 1.11.2021 z2ojnásobuje pokuty :

    1) Za zbytečné „túrování“ motoru z 20 eur na 100 eur (2540 korun)
    2) nově trest za parkování vyhrazené elektromobilům 55 euro (1400 korun)
    3) přesah rychlosti od 16 do 20 km/h z 35 na 70 euro (1780 korun)
    4) přesah rychlosti od 20 do 41 km/h z 200 na 400 euro (10 200 korun)
    5) přesah rychlosti od 42 km/h klepeta nakládačku a huš zdomečku :))))
    6) špatné parkování z 15 na 55 euro (1400 korun)

    hoši a hóky kontrolní otázka :

    MŮŽE VŮBEC ELEKTROMOBIL TAKY TŮROVAT MOTOR ?? ;)))

    https://kcc-hho.webnode.cz/

  2. VW koncern a Škoda ryjou držkou v zemi a zastavujou výrobu kvůli čipům zatímco Hyundai vesele chrlí auta dal protože maj vlastní továrnu na čipy. Štěstí přeje připraveným.
    Škoda už odstavila 45 000 nedodělanejch aut a teď hledá další obří plochy kam odstavovat. Dost možná budou stát až do konce roku.
    Tesla která má těch čipů v autě víc, chrlí auta vesele dál. Dokázali některé nedostatky překonat náhradou za dostupné čipy a rychlé přeprogramovaní softwéru. Tedy přesně to kde jsou auto dinosauři naprosto nemohoucí a nechápající. A pak se divěj že u nich nechtěj chytrý lidi pracovat a považují je jako molochy určený k vyhynutí. :)))

    Škoda Auto do konce roku výrazně omezí či zastaví výrobu. Na vině je nedostatek čipů
    https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/3382234-skoda-auto-do-konce-roku-vyrazne-omezi-ci-zastavi-vyrobu-na-vine-je-nedostatek

    Hyundai tackles chip shortage by making its own
    https://news.yahoo.com/hyundai-tackles-chip-shortage-making-135808104.html

Napsat komentář