Volvo představilo plug-in hybridní autobus 7900

auto Volvo 7900 plug-in hybrid autobus

Švédská společnost Volvo Buses odhalila detaily týkající se nového plug-in hybridního autobusu s označením 7900. Autobus je navržen tak, aby většinu času mohl operovat v elektrickém módu. Spotřeba má být o 60 % nižší proti srovnatelnému dieselovému autobusu.

Autobus Volvo 7900 Plug-in hybrid
foto: Volvo Buses

Hlavní pohonnou jednotkou autobusu Volvo 7900 Plug-in hybrid je elektromotor o výkonu 150 kW a toč. momentem 1200 Nm. Ten doplňuje dieselový řadový čtyřválec Volvo D5K 240 o výkonu 240 koní a toč. momentu 918 Nm.

To vše je podpořeno 19kWh li-ion baterií vybavenou aktivním klimatizačním systémem. Jen tato baterie vystačí na ujetí 10 km, což znamená pokrytí asi 70 % vzdálenosti mezi dobíjecími stanicemi.

Dobíjecí stanicí je v tomto případě každá autobusová zastávka. Autobus Volvo 7900 Plug-in hybrid je totiž vybaven speciálním pantografem, který dokáže dobít 19kWh baterie během šesti minut. Jakmile je baterie vybitá, funguje autobus jako běžný hybrid.

Dobíjení může probíhat až 400 A při 750 V, tedy výkonem 300 kW. Autobus, resp. baterie, ale dokáže utáhnout pouze poloviční výkon.

Specifikace autobusu Volvo 7900 Plug-in hybrid:

Délka: 12 m
Šířka: 2,55 m
Výška: 3,28 m
Max. nosnost: 19 000 kg
Kapacita: 95 osob
Emisní standard: Euro 6
Převodovka: Volvo I-Shift
Systém dobíjení: Opportunity Charging



14 komentářů u “Volvo představilo plug-in hybridní autobus 7900”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    To je ale blbost. Dojezd 10
    To je ale blbost. Dojezd 10 Km, s tím, že na každé zastávce bude připravena rychlodobíječka. A když nebude? Nápad s dobíjením na každé zastávce je stejně stupidní, jako bylo „better place“ a dopadne stejně. Autobus, který nedojede na konečnou bez dobíjení je hovadina. Zastávek jsou po městě stovky a stavět stovky zastávkových stožárů místo nákupu větší baterie?!


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Pak mi přijde lepší mít
        Pak mi přijde lepší mít prostě hybrid a nestavět stožáry na zastávkách… a chilku počkat na pokles cen baterií. Je to otázka 3-5 let.

            1. Asi se zase neumím
              Asi se zase neumím vyjádřit. Ten můj „výkřik do tmy“ byl projevem zoufalství nad věčnými optimistickými slibovacími článečky že už zase bylo vymyšleno zlepšení/zlevnění baterek a skutek utek. A to opravdu trvá desítky let.
              Situaci právě bedlivě sleduji, ale pokud nebude možnost se rozhodnout mezi např.:
              Škoda Citigo v benzínu za dnešních 187 000 Kč
              a stejným
              Škoda Citigo v elektrice za cca 300 000 Kč se ZARUČENÝM skutečným ne papírovým dojezdem 150 km a topením bufíkem, tak mne to nezajímá.
              Osobně nepotřebuji v autě rádio, šíbr, centrál, klimatizaci, kůží obšitý volant, el. štelovatelná zrcátka (vyhřívaná ano) couvací a jiné kamery a spoustu jiných „vylepšení“; chci auto které mne spolehlivě doveze z bodu A do bodu B.

                1. A to je právě ono, to
                  A to je právě ono, to „trochu času“. Jsem ročník 1949 a jak dlouho asi ještě budu aktivní? Čerti vědí.
                  Posledních dvacet roků do důchodu jsem jezdil s trolejbusem po Brně a tou elektrikou jsem se asi nakazil 🙂 E-auto je můj sen; dokonce bych si to nejlevnější i mohl dovolit, ale utratit love naškudlené na stáří za auto které vlastně opravdu nepotřebuji mi připadá jako pitomost.
                  Tak jsem si jako malou náplast na říjen objednal

                  el. kolobrndu

                  a jako pokus o neřízenou sebevraždu ještě udělal předobjednávku na

                  Airwheel Q3

                  (s tímto přístrojkem si ještě nejsem jistý). Takže vidíte, že můj zájem není jen čistě platonický 🙂


                2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  tak ale co je spatneho na
                  tak ale co je spatneho na citigo v elektrice? Vám se zdá 300 tisíc hodně?
                  Ano, to auto je možná malý ale to je prostě škoda.No i tak je to celkem rozumný i s tím dojezdem.
                  Právě takový co čekaj a neinvestujou, ten trh s e-auty nerozjedou!
                  Mne osobně odrazuje koupě ta,nemame dostatek dobíjecích stanic…
                  Jinak k článku, neni tam tisková chyba? Takhle dojezd 100km,dle kiloWatt výkonu.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      10 km je půl Brna nebo
      10 km je půl Brna nebo Ostravy. Nebo taky Parbubice/Hradec Králové/Liberec/… tam a zpět.

    2. No ale v Ženevě už to
      No ale v Ženevě už to nějaký pátek funguje. Jde o projekt TOSA, kde se hodně angažuje ABB a tam jde o čistě elektrický bus.

      Jinak na jedné z prezentací od ABB tvrdili, že i s výměnou baterie po 5letech, tj. 2ks na 10let životnosti toto stále vyjde levněji než vystavět a hlavně provozovat trolejovou síť. Čili TOSA má být(podle mne zcela nesmyslná) kanibalizace trolejbusové dopravy a nikoliv autobusové.

      Tento kousek od Volvo pak má pravděpodobně ambice fungovat tak, že v centru města bude „skákat mezi zastávkami“ na baterii a mimo centrum na ten diesel.

  2. Ja to nechapu. Proc tam je
    Ja to nechapu. Proc tam je ten naftak?
    Jestli ze ma pantograf a na skoro kazde zastavce by byla dobijecka, tak proc ten naftak? Kdyz by stacilo tam dat malinko vetsi motor a baterku treba jako v Tesle, nebo rovnou jako v tom ceskem autobuse 220kwh a zadny problem kdyz by mel dobijecku vsude?

    Proc tahat sebou 2 pohony, kdyz staci jeden, vzdyt je to zbytecne slozite.

Napsat komentář