Volvo představuje palubní rychlodobíječku

auto elektromobil Volvo C30 22kW rychlodobíječka

Švédská automobilka Volvo momentálně testuje palubní rychlodobíječku o výkonu 22 kW. Ta dokáže zkrátit čas potřebný k dobíjení běžného elektromobilu z 8 až 10 hodin na 1,5 hodiny. Volvo ji otestuje ve svém elektrickém voze Volvo C30 Electric.

Rychlodobíjení pomůže elektromobilu Volvo C30 Electric být mnohem flexibilnější a snížit strach z dojezdu u uživatelů.
foto: Volvo

Dlouhé časy dobíjení jsou kritickým nedostatkem elektromobilů. Řeší jej rychlodobíječky – ať už palubní, nebo externí, které dokáží čas potřebný k dobití baterie vozu zkrátit až několikanásobně.

Výrobci elektromobilů postupně instalují výkonnější dobíječky i na paluby svých výrobků. Zatímco první verze Nissanu Leaf měla 3,3kW dobíječku, druhá generace už bude mít 6,6kW. Tedy o polovinu rychlejší. Třetí generace Smart ED má dokonce 22kW palubní dobíječku.

A stejný výkon nyní testuje také Volvo. Jeho 22kW palubní dobíječka se připojuje k třífázové 400V zásuvce 32 A. Z 0 na 100 % dokáže auto nabít během za 1,5 hodiny. Pokud svůj elektromobil zapojíte jen na 30 minut, dostanete dojezd až 80 km.

Palubní rychlodobíječka zásadně zvyšuje možnosti využití elektromobilů v běžné praxi. Podle Lennarta Steglanda, vice prezidenta pohonných systémů Volvo, se díky tomu plně elektrická auta stávají přitažlivější jak pro soukromou, tak veřejnou sféru.

tisková zpráva



9 komentářů u “Volvo představuje palubní rychlodobíječku”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    „Podle Lennarta Steglanda,
    „Podle Lennarta Steglanda, vice prezidenta pohonných systémů Volvo, se díky tomu plně elektrická auta stávají přitažlivější jak pro soukromou, tak veřejnou sféru.“

    Tesla ma na palube 20kW nabijacku a beru to ako samozrejmost…
    Ale parada. Volvo objavilo ameriku…

    Kedy, kde a za kolko sa da kupit to elektricke C30? Takto je to vsetko stale len vaporware, ktory si vyrobcovia mozu strcit… za klobuk…


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Elektrická C30 se dá
      Elektrická C30 se dá koupit třeba u 

      A.U.F GmbH
      Rudolf-Diesel-Ring 4
      82256 Fürstenfeldbruck, Deutschland

      za (nesmyslných) 99.900€ vč. DPH


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    No uvidíme co praxe. Přeci
    No uvidíme co praxe. Přeci jen baterky nejsou levné a tohle jim asi dá zabrat. Jaká bude životnot baterií při rychlonabíjení je ve hvězdách. Ale určitě je to krok správným směrem.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      možná sem ve škole
      možná sem ve škole chyběl když se to probíralo ale opravdu 32A3F přípojka pokryje odběr 22KW?


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Celkom dobrý nápad, len si
    Celkom dobrý nápad, len si neviem predstaviť kde sa to bude dať pripojiť (jednoducho). Pokiaľ sa mi vôbec podarí nájsť 3-fázový prívod, budem musieť mať v aute aspoň 5 redukcií na rôzne existujúce systémy.

Napsat komentář