Výzkumníci Nissanu: 4x větší dojezd elektromobilů do roku 2015

Elektromobil Nissan Mixim

Hlava výzkumného oddělení automobilky Nissan Mitsuhiko Yamashita řekl deníku Wall Street Journal, že do roku 2015 bude na trhu čtvrtá generace li-ion baterií, které umožní elektromobilům dojezd až 400 km. To je zhruba čtyřikrát více, než je dnešní standard první generace těchto baterií. Už druhá generace lithium-iontových baterií, která má dorazit v roce 2010, nabídne dojezd kolem 170 km, třetí generace v roce 2012 pak 300 km. Nissan je jedna z mnoha japonských automobilek, které v elektromobilech vidí blízkou budoucnost. Na frankfurtském autosalonu například předváděl koncept Nissan Mixim.

Elektromobil Nissan Mixim

Elektromobil Nissan Mixim



3 komentářů u “Výzkumníci Nissanu: 4x větší dojezd elektromobilů do roku 2015”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    V Izraeli (nechtějí být
    V Izraeli (nechtějí být závislí na Arabech a spol.) to podle Respektu udělají tak, že baterky budou vlastněny státem a na stanicích je budou „čerpadláři“ vyměňovat.


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Tvrzení, že první
    Tvrzení, že první generace li-ion dosahovala standardních dojezdů kolem 100km se mi moc nezdá.To je málo.Takový dojezd už umožňovaly elektromobily s Ni-cd akumulátory.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      dojezd můžeš mít i dnes
      dojezd můžeš mít i dnes 400, ale záleží kolik chceš utratit za baterky a jak dlouho čekat na nabití, tady jde o „srovnatelnou“ cenovou hladinu a časový úsek na nabití. Nisan spekuluje (a snad mu to vyjde) že by se časem mohli baterie vyměňovat na stanicích (benzinkách), k tomu je potřeba standart a ten kdo bude první nejrozšířenější, má na standartizaci největší šanci. Potom by byly 2 skupiny lidí. Ti co by investovali hodně do vlastních baterek a dobíjeli doma a ti co jezdí hodně (firemní) by vyměňovali batrky na benzikácj a platili by pronájem a elektriku (zase by se o baterku nemuseli starat). K tomu je zapotřebí hoooodně atomových elektráren, ale to mě nevadí. Jsem potěšen že to Nisan vzal vážně a nenechal se zblbnout vodíkem, či bioblbinami. Docela se těším, jen se bojím konzervativní (byrokratiky konzervativně nepružné) Evropy

Napsat komentář