Zákazníci převzali první elektrická nákladní vozidla Volvo

Eliminace hluku od motoru a výfukových emisí přispívá ke zlepšení pracovních podmínek řidičů i k tiššímu a čistšímu prostředí ve městě.

Volvo předalo zákazníkům první čistě elektrická nákladní auta – pro svoz odpadu pro firmu Renova, zabývající se likvidací a recyklováním odpadu, a nákladní auto pro distribuci zboží pro logistickou firmu DB Schenker.

Eliminace hluku od motoru a výfukových emisí přispívá ke zlepšení pracovních podmínek řidičů i k tiššímu a čistšímu prostředí ve městě.
foto: Volvo Trucks

Nákladní vozidla Volvo FL Electric, byla v rámci předsériové výroby vyvinuta ve spolupráci s vybranými zákazníky. Ve druhé polovině roku 2019 bude zahájena sériová výroba vozidel Volvo FL Electric a jejich výkonného sesterského modelu Volvo FE Electric; pro evropské trhy bude určen omezený počet vozidel.

„Díky naší úzké spolupráci s řidiči a zákazníky jsme v krátké časové lhůtě dokázali vyvinout elektrifikovaná řešení dopravy splňující vysoké požadavky co do výkonu, dojezdové vzdálenosti, manipulace s nákladem i využitelnosti vozidel,“ komentuje Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.

Elektrická nákladní auta Volvo Trucks. A pak že to nejde.

Elektrická nákladní auta Volvo Trucks. A pak že to nejde.
foto: Volvo Trucks

Řidiči, kteří budou s elektrickými nákladními vozidly jezdit, měli možnost je v rámci školení obsluhy otestovat ještě před dodáním. „Na řidiče udělal dojem zejména agilní pohon, zajišťující rychlé a hladké zrychlování, stejně tak jako nízká hlučnost,“ shrnuje Roger Alm.

„Ve vývoji našich elektrifikovaných produktů budeme pokračovat. Současně průběžně omezujeme ekologické dopady našich nákladních vozidel na naftu i plyn, zejména prostřednictvím hospodárnějších pohonů,“ uvádí Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.

Nákladní elektromobily Volvo Trucks

Nákladní elektromobily Volvo Trucks
foto: Volvo Trucks

Nákladní elektromobily Volvo FL Electric a Volvo FE Electric se vyvíjejí pro účely distribuce zboží, svozu komunálního odpadu a další potřeby městské dopravy. Model Volvo FL Electric je v provedení s celkovou hmotností 16 tun; celková hmotnost modelu Volvo FE Electric pak činí 27 tun.

tisková zpráva



22 komentářů u “Zákazníci převzali první elektrická nákladní vozidla Volvo”

  1. Do naší firmy zvažujeme pořízení nového vozu a při
    Do naší firmy zvažujeme pořízení nového vozu a při výběru zohledňujeme dost provozní náklady. Zajímalo by mě proto, zda je povinné ručení nákladních vozidel na elektrický pohon nějak zvýhodněné. Nedávno jsem četl, že u elektromobilů to tak je. Pokud je to i u náklaďáků, myslím, že by to byl skvělý argument pro vedení proč jít právě do elektrického pohonu.

  2. Nu, počkáme si na konec roku 2019 a uvidíme, kam se
    Nu, počkáme si na konec roku 2019 a uvidíme, kam se posunou. Po té dodávce 500 sklápěček psali, že dodávají domíchávače. To není zrovna nic malého. Bohužel nám to může být v Evropě jedno, my se plácáme ponejvíce v jednotkách kusů a zkušebním provozu v partnerství s vybranými zákazníky, jak o tom rády referují naše automobilky.


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Radovane, prehanite a navic citujete jen hybrid.cz a clanky
    Radovane, prehanite a navic citujete jen hybrid.cz a clanky kde se nic o realnych seriich elektrickych nakladaku nepise, staci se podivat na stranky BYD a zjistite ze maji rocni kapacitu na cca 80 tisic elektrickych vozidel, tedy autobusy, osobaku, ruzne dalsi techniky a nakladni auta, z toho statisice nakladnich aut proste neudelate, realne jsou vyrobeny vissi tisice elektrickyh nakladnich aut BYD, protoze testovani prvniho vetsiho serioveho elektrickeho nakladniho auta BYD skoncilo v zari lonskeho roku a teprve od te doby se realne vyrabi seriove 😉

    BYD T5 a T7 ktere se v elektricke verzi vyrabeji od roku 2016 jsou male nakladacky velikosti vetsi dodavky a maji rocni serie cca 10 tisic kusu, tak si laskave nejdriv zjistete fakta nez zacnete zase neco psat o statisicich 😉

    1. Hybrid cituje cizí servery, s tím nemám problém s
      Hybrid cituje cizí servery, s tím nemám problém s důvěryhodností. Jinak sčítejte. 2016+2017+2018 = 30.000 jen těch malých, letos to už bude 40. A k tomu 80 tisíc ročně velkých je za 3 roky 240 tisíc, s letoškem 320 tisíc. No a máte statisíce vozidel. Detailní rozdělení jsem nestudoval. Ale v porovnání s prototypovými kusovkami různých výrobců v Evropě jsou to v podstatě vyšší miliony 🙂


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        „Teď je otázka, zda máme mít v Evropě radost nebo plakat.
        „Teď je otázka, zda máme mít v Evropě radost nebo plakat. Ve srovnání se statisíci čínských elektrických BYD nakláďáků…..“

        napsal jste blbost a jeste to podporite napsanim dalsi blbosti? je to 30 tisic malych nakladacku velikosti dodavky, a asi 2-3 tisicce velkych nakladaku, zbytek jsou autobusy 😉 prvni velke nakladni auto BYD se zacalo vyrabet loni v zari, a vyrobili jich prozatim jen nizsi tisice a vetsina z nich jsou mestsne technicke vozi 😉 skronovy nakladak nemaji na elektrinu zadny a maji pouze par desitek tahacu

        BYD nema vyrobeno zatim ani 50 tisic elektrickych nakladnaku celkove, natoz pak tech velkych o kterych pisete, ty male se v Evrope radi do lehkych uzitkovych vozidel, v Cine se radi do „delivery truck“ tedy vesmes to same, takova dorucovaci auta


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Motor krátkodobě 185kW, kontinuálně 130kW.
    Baterie může

    Motor krátkodobě 185kW, kontinuálně 130kW.
    Baterie může být mezi 100 – 300 kWh.
    Což vystačí na 300 km.
    Ohlášený prodej Volvo FL Truck v 2019.

    Zdroj: youtube.com/watch?v=oGLJ9u9N0M0


  5. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    EU si z lidí zas dělá pldel…
    EU si z lidí zas dělá pldel… 😉

    tyden.cz/rubriky/auta/autonovinky/eu-se-dohodla-na-snizeni-emisi-co2-u-kamionu-a-autobusu_514186.html

    tn.nova.cz/clanek/12-let-do-katastrofy-zemi-hrozi-zkaza-varuji-vedci-z-celeho-sveta.html


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Aspoň tu bude vše elektrifikováno!
      Ale tedy bude to jezdit,

      Aspoň tu bude vše elektrifikováno!
      Ale tedy bude to jezdit, jen když bude dost foukat a svítit, no…

      1. Důvod proč lidstvo dosud prosperovalo je, že globálně
        Důvod proč lidstvo dosud prosperovalo je, že globálně táhlo za jeden provaz. Viz výzkum a nasazování novinek do praxe. Něco se prodělalo a objevila se banda lidí s nízkým IQ a ta banda pořád roste a má svoje recepty na blaho lidstva. Pálit ropu, odpady neřešit atd. Nedávno jsem koukal na film Absurdistán (Idiocracy). Nic moc kvalita, ale ta myšlenka …


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Statisíce? Je někde nějaká přehledná statistika?
      Statisíce? Je někde nějaká přehledná statistika?

Napsat komentář