Život ve světě podle Tesly

auto Fully Charged Tesla Powerwall Model S elektromobil solární elektrárna

„Fully Charged“ je název skvělého pořadu britského herce a komika Roberta Llewellyna (Červený trpaslík). Stejně se ale jmenuje i nové promo-video automobilky Tesla.

Solární elektrárna + Tesla Powerwall + Tesla Model S = energetická soběstačnost
foto: Tesla

Tesla Motors v novém propagačním videu představuje tří- čtyřčlennou rodinu z australského Queenslandu. Protože u protinožců není o sluneční záření nouze, využívá její dům solární elektrárnu.

Hlava rodiny je navíc technologický nadšenec, takže jako rodinné auto slouží Tesla Model S. Nakonec stačilo přidat domácí úložiště Tesla Powerwall a máme tu energeticko-dopravní ekosystém značky Tesla ne nepodobný tomu, který ve světě počítačů už nějakou dobu provozuje Apple.

Tesla



25 komentářů u “Život ve světě podle Tesly”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Koupim si vysoky stozar pro
    Koupim si vysoky stozar pro panely ktery dosahne nad mraky a muzu to mit i v Evrope.

  2. Hezké, krásná příroda,
    Hezké, krásná příroda, krásné domy, krásné předzahrádky a ploty, krásné trávníky – jako z pohádky. Jen nechápu jednu věc – jde o takového nadšence a má tam domácí úložiště Tesla Powerwall.
    Nechápu ale, proč si takový nadšenec nezařídil, aby mu i ta baterie v Tesle model S nesloužila zároveň taky jako nějaký rozšíření toho domácího úložiště – vždyť se to přímo nabízí….No a pak by připojil do domácí sítě i auto a měl by další zálohu energie v autě i pro domácnost.

      1. To ano, ale v sobotu a v
        To ano, ale v sobotu a v neděli je auto doma a dopoledne se může nabít ze solárů a večer může elektřina sloužit i pro potřeby domácnosti. Nastavilo by se to tak, aby se baterie v autě vybila max na 50% tak, aby mohl jet v pondělí do práce. Auto by tak mohlo doplňovat domácí úložiště. Nešlo by o primární zdroj, ale o doplňkový zdroj k domácímu úložišti a pouze by rozšiřovalo jeho variabilitu.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Ano, bylo by to užitečné:
          Ano, bylo by to užitečné: třeba když si manželka v neděli ráno vzpomene že chce abyste jeli na návštěvu tchyně, můžete se vymluvit, že auto je vybité protože si včera večer moc dlouho fénovala vlasy 🙂 Promiňte mi, jen vtípek…
          Ale vážně: myslím že je praktičtější, když je auto pokud možno vždy připraveno na případnou delší neplánovanou cestu.
          A navíc: solární systém by měl být navržen tak, aby výkon solárů a kapacita baterie byly v optimálním souladu. Pokud bude majitel v týdnu jezdit s Teslou do práce, bude celková kapacita baterií o víkendu větší než ve všední den. Aby se to o víkendu dalo využít (plně nabít), musel by se navýšit výkon solární instalace, který by ale ve všední dny nešlo plně využít.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        No tak to je blbý, to je
        No tak to je blbý, to je jako kdyby jste po Ferari chtěli, aby s ním majitel jezdil maximálně 50 km/h.
        I když…. nad tím tak přemýšlím, možná je to proto, že Tesla s autem prodává i elektřinu zdarma a přirozeně se brání tomu, aby někdo nenabil auto zdarma na Teslka dobíječce a doma ho nevybil a tak to opakoval stále dokola.
        Nicméně mohli třeba dát variantu, že si někdo koupí auto bez možnosti zdarma nabíjet auto – no a pak by to mělo smysl – (přirozeně by auto mělo být levnější).

          1. I větší domácnosti se
            I větší domácnosti se vejdou s celkovou spotřebou do 1000 kWh/měsíc, i kdyby „jeli“ pouze na elektřinu z Tesly, tak je to nějakých 150 cyklů za rok. Li-ion by měla v pohodě vydržet přes 2000 cyklů, takže bych se o životnost moc nebál, i při kombinaci s ježděním to těch 8 let dá. U Ionu by to bylo něco jiného :).
            Třeba naše domácnost má spotřebu odpovídající 18 tisícům km v Tesle za rok :).

Napsat komentář